• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

רוצים תות שדה, בננה ואננס בביס אחד? תאכלו קיווי!

כששואלים אנשים איזה טעם יש לקיווי הדעות חלוקות, אבל הרבה אנשים סבורים לפי כל מיני מחקרי טעם שהפרי שהוא חום מבחוץ וירוק מבפנים משלב בתוכו בו בעת בין טעמם של תות שדה, בננה ואננס. מין קוקטייל קיווי חורפי ומסעיר חושים! אתם מוזמנים לנסות להכין קוקטייל כזה בבית ולגלות בעצמכם אם מתקבל טעם זהה…

לא הרבה יודעים אבל קיווי נקרא כך על שם הציפור הלאומית של ניו זילנד, שפרי הקיווי זהה לה בצבע ובצורה. נשמע לכם מוזר, נכון? וגם איך ניו זילנד קשורה לעניין? אתם בטח מדמיינים לעצמכם איזה אי טרופי שבו הפרי התגלה על ידי מגלה איים סקרן ומשם הופצו זרעיו לגידול ברחבי העולם, אבל האמת היא שהמציאות רחוקה מכל דמיון כזה.

את הקיווי גילתה בכלל בשנת 1904 מנהלת בית ספר לבנות בניו זילנד שהביאה את זרעי הפרי מביקור בסין. הזרעים נשתלו במשתלה בניו זילנד והחלו להניב את הפירות. בהמשך בוטנאי ניו זילנדי פיתח את הפרי לצורה המוכרת לנו היום והעניקו לו בכלל את השם דומדמנית סינית. רק בתקופת המלחמה הקרה, מתוך חוסר חיבה לסינים שהשתתפו בה, שונה השם לקיווי על השם הציפור הלאומית של ניו זילנד.

היום מגדלים את הפרי בכל רחבי העולם, וגם בישראל – ברכס תפן, בגליל העליון וברמת הגולן. הקטיף מתבצע במהלך חודש אוקטובר ולכן זהו פרי חורף קלאסי, שלא רק שהוא עושה לנו את העונה הקרה לטעימה יותר כי גם לבריאה יותר בהיותו פצצה של ויטמין סי ושל עוד הרבה דברים טובים אחרים לגוף.

למה בעצם שווה להתאמץ בשביל הקיווי ולחתוך יפה את השכבה השעירה שמקיפה אותו כדי להגיע אל הפנים העסיסי? יש מלא סיבות!

  1. האבא והאימא של הויטמינים והמינרלים – חשבתם פעם למה הקיווי ירוק? הצבע שלו מגיע מפיגמנט הכלורופיל. חוץ מזה שקיווי מכיל עוד מילים מפוצצות כמו פוליפנולים, קרוטנואידים, לוטאין, זיאקסנטין שהם טובים לגוף, ואם לא דיי בוויטמין סי בשפע, אז הוא אוצר בתוכו גם ויטמין E, ויטמין K ופולאט. כל המילים הללו אינן קללות, אלא ברכות לבריאות הגוף!
  2. מלחמה נגד החמצון – כפי שכבר נכתב, קיווי הוא פרי עשיר במיוחד בוויטמין E. בקיווי בגודל בינוני נמצאת כ-10% ממנת הוויטמין הזה המומלצת ליום. ויטמין E נחשב לנוגד חמצון חיוני ביותר שמגן מפני כל מיני חימצונים – למשל חמצון שומנים, וגם בא בטוב במניעה של מחלות לב וכלי דם.
  3. ביי ביי כולסטרול – עוד לא תמו כל פלאיו והקיווי עשיר גם באשלגן ובפקטין – מדובר בסיבים תזונתיים שמחוללים ניסים בשיפור רמות הכולסטרול המצוי בדם. האשלגן מצדו סופר קריטי בשביל לקיים אנרגיה בגוף האדם, ויש לו גם קשרים עם שמירה על רמות הסידן בגוף.
  4. ביי ביי מחלות – כיאה לפצצת ויטמין סי, קיווי אחד מכיל לא פחות מ-100% ממנת הוויטמין היומית המומלצת למבוגרים ואף 200% ומעלה מהמנה המומלצת לילדים. קרייזינס או מה? צריכה כזו מפחיתה משמעותית תהליכי חמצון בגוף ומגנה על תאים, חלבונים ושומנים מפני נזקים הנגרמים על ידי כל מיני רדיקליים חופשיים מחמצנים שמסתובבים שם בחוץ ומחפשים לעולל לנו מחלות איומות. ויטמין סי למשל מסייע בהפחתת הסיכון להתפתחות של מחלות לב, שבץ מוחי, התפתחות טרשת עורקים, סיכון לסרטן, סיבוכי סכרת, ואפילו מסייע מאוד לשיפור ספיגת הברזל במעי. כל מה שעליכם לעשות כדי להימנע מכל התחלואים הללו הוא לאכול פרי טעים שנקרא על שם של ציפור לאומית בניו זילנד. כמה פשוט!

איך אוכלים קיווי? איך שרוצים!

יש כאלה שאוהבים לקלף רק חלק מהפרי ולאכול עם כפית כמו מעדן, יש כאלה שאוהבים אותו בתוך קוקטייל קיווי עשיר עם פירות אחרים, ויש כאלה שאוהבים אותו בתוך סלט הפירות שלהם. כל דרך שתבחרו תתקבל בברכה!