• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

קרמבולה – שילוב מושלם בין יופי לבריאות

קרמבולה (Carambola) הוא עץ פרי המשתייך למשפחת החמציציים, ומקורו במדינות מדרום מזרח אסיה בהן יש אקלים טרופי. הפרי נחשב לאהוב ולפופולרי בקרב תושבי מדינות דרום מזרח אסיה, לרבות תאילנד, סין, צפון הודו, וייטנאם, הפיליפינים ועוד. פרי הקרמבולה נחשב לאחד ממזונות העל והוא עשיר בוויטמינים שונים כמו ויטמין A וויטמין C. כמו כן, הפרי עשיר בחומצה אוקסאלית, במינרלים ובסיבים תזונתיים.

כדאי לדעת כי מגדלים קרמבולה גם בישראל, באמצעות חממות או בסככות מיוחדות. בארץ מגדלים בעיקר את הזן הנקרא גולדן סטאר. ישראלים רבים נוהגים לאכול את הפרי הטרי בעונה, אך בעיקר נעשה בו שימוש לצרכי קישוט, כתחליף ללימון ולהעשרת סלטים שונים.

את הקרמבולה ניתן לאכול טרי או משומר, כאשר נעשה שימוש רב בפרי לצרכי קישוט עוגות ומזונות שונים בגלל צורת הכוכב המאפיינת אותו והצבע הירוק-צהוב הייחודי.טעמו של הפרי מעט חמצמץ, לכן נעשה בו שימוש גם כירק לשימורים וכבסיס למשקאות אלכוהוליים שונים.

כוכב הקרמבולה – שילוב מושלם בין יופי לבריאות

פרי הקרמבולה מומלץ למאכל על ידי ילדים ומבוגרים כאחד בשל סגולותיו הבריאותיות. הפרי עשיר בברזל, יש בו שיעור גבוה במיוחד של ויטמין C – הרבה יותר מפירות אחרים – והוא עשיר באשלגן, בזרחן, בוויטמין A, בוויטמינים מקבוצת B. בנוסף, הפרי דל קלוריות.

ברפואה הסינית נעשה שימוש נרחב בפרי הקרמבולה בשל תכונותיו הרפואיות. בין היתר, העושר התזונתי הקיים בפרי מסייע לבעיות כמו שיעול וקירור, אבנים בכליות, הפחתת כאבי שיניים, טיפול יעיל למי שסובל מטחורים, הוא מרגיע כאבי גרון ועוד.

כמו כן, פרי הקרמבולה עשיר בסיבים תזונתיים המשפרים את תפקוד מערכת העיכול ומסייעים לסילוק טבעי יעיל של רעלים מהגוף. הסיבים התזונתיים מתפרקים בגוף לחומרים המתחברים לכולסטרול הרע מסוג LDL, לכן הפרי מסייע לאיזון כולסטרול בגוף. כמו כן, הסיבים התזונתיים מתחברים לעודף גלוקוז ולכן הם מסייעים בשמירה על משקל תקין ומאוזן ויכולים לסייע גם למי שמנסה להפחית ממשקלו.

כדאי לדעת כי במנת פרי של 100 גרם יש 33 קלוריות בלבד, 0.5 גרם חלבון, 0.3 גרם שומן, 98 מ”ג ויטמין C, 0.9 גרם סיבים תזונתיים, 493 מ”ג ויטמין A, 163 מ”ג אשלגן, 0.3 מ”ג ברזל, 0.03 ויטמין 1B, 0.03 ויטמין 2B, 0.5 מ”ג ניאצין, 21.2 מ”ג אבץ, 4 מ”ג סידן. העושר התזונתי של הקרמבולה הופך אותו למזון חשוב לבני האדם וכדאי לשלבו בסלטים, בקינוחים, בעוגות ובמזונות נוספים כדי ליהנות מתכונותיו הבריאותיות, וכמובן – גם מהטעם הייחודי ומהמראה המרהיב של צורת הכוכב.