• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

קוקוס – העץ עם אלף השימושים

קוקוס (Cocos Nucifera) הוא עץ ממשפחת הדקליים, שיכול להגיע לגובה של 30 מ’, ופרי העץ הוא אגוז הקוקוס הידוע. פירות העץ מבשילים באשכולות גדולים של 15-20 פירות בכל אשכול. תושבי האיים הטרופיים, בהם העץ נפוץ, מכנים אותו “עץ החיים” בשל סגולותיו הרבות של הפרי ובזכות התכונות הבריאותיות הגלומות בו. מי קוקוס נחשבים למזון על בפי שוחרי הבריאות, והם בעלי ערך תזונתי גבוה ועשירים בכל אבות המזון.

עץ קוקוס מניב כ- 75 פירות מדי שנה. המקומיים עושים שימוש בכל חלקי העץ: מהעלים קולעים סלים ומשתמשים בענפים ובעלים לגגות לבקתות, העץ משמש כחומר בעירה איכותי, מסיבי העץ קולעים חבלים ומחצלות, משורשי העץ מכינים תרופה לדיזנטריה ומפיקים מי פה, הגזע משמש לבנייה, מהקליפה המיובשת מכינים גם כלי נגינה וכלי אוכל. בנוסף, ניתן לאכול את לבבות הדקל, הנחשבים למעדן, מפיקים שמו קוקוס מבשר מיובש של הפרי, מכינים יין, וחלב קוקוס מהווה תחליף לחלב רגיל.

מי קוקוס הם סטריליים לחלוטין, מלאים במינרלים כמו אשלגן ויש בהם הורמונים צמחיים וחומצות שומן בריאות הנחשבות לחומרי אנטי אייג’ינג. כמו כן, מי קוקוס מכילים סיבים תזונתיים, ויטמינים רבים, בעיקר מקבוצה B, וסוכר.

קוקוס – העץ עם אלף השימושים

כאמור, יש לעץ הקוקוס שימושים רבים, ובמקומות שונים בהם הוא גדל מכנים אותו כעץ בעל אלף השימושים וכעץ החיים. הקוקוס ידוע כבעל ערך תזונתי עשיר וגבוה במיוחד. בין היתר, הקוקוס מכיל חומרים אנטי תרומבוטיים המונעים היווצרות קרישי דם ומסייעים להפחתת מגוון מחלות לב וכלי דם, בין היתר טרשת עורקים, לחץ דם, כולסטרול גבוה, התקפי לב, חסימת עורקים ועוד.

הקוקוס עשיר בציטוקינין, הורמון צמחי המעודד חידוש תאים בגוף וצמיחה שלהם. ציטוקינין מסייע במלחמה נגד הזדקנות תאי הגוף, מאזן את רמת החומציות בגוף ומחזק את הרקמות ואת הקשרים ביניהן. איזון החומציות בגוף חשוב במיוחד – לכן הקוקוס נחשב למזון על, היעיל במניעת הזדקנות.

מי קוקוס הם מקור טבעי, יעיל ואיכותי לוויטמינים רבים, בעיקר מקבוצת B, הוויטמינים בקוקוס מגבירים את קצב חילוף החומרים, מסייעים לפעילות תקינה של המוח, תורמים לפעילות תקינה ויעילה של מערכת העצבים ומאזנים את רמות החלבונים, השומנים והפחמימות.

קוקוס מרענן, מגביר את חיוניות הגוף ואת רמת האנרגיה, מסייע להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז, תורם לריפוי בעיות ראייה, מנקה את הגוף מרעלים, מחזק את מערכת החיסון ותורם גם להפחתת משקל. ניתן לצרוך קוקוס כחלב, כשמן, כקמח וכמים, ורצוי לצרוך את הפרי כאשר הוא צעיר וקליפתו ירוקה.

להזמנת סלסלת פירות מרשימה וטעימה כנסו לקטלוג שלנו