• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

פרי הרימון וסגולותיו

הרימון, פרי עסיסי, מתוק-חמצמץ, פרי ישראלי שמאפיין את המדינה ומצא את דרכו להיסטוריה ולתרבות שלנו. פרי שמסמל שפע, ברכה, הצלחה, שגשוג, וכמובן – בריאות.

כבר במסורת הרפואה היהודית העתיקה הרימון מוזכר לא מעט פעמים, והרמב”ם מזכיר אותו כבעל סגולות מרפא שונות.

לא רק הפרי עצמו, אלא אף קליפת הרימון היבשה משמשת כתרופה לעצירת דימום, הקלה על חמרמורת שלאחר שתיית אלכוהול מרובה, ולרשימה ארוכה של מכאובים ובעיות בריאות שונות ומשונות, מהעולם העתיק ועד לימינו אנו.

רימון – כמה אדום, ככה בריא!

המושג “טאנינים” הוא מושג שגור בקרב חובבי היין, ובעיקר היין האדום שכן אותם הטאנינים נמצאים בריכוז גבוה במיוחד בקליפת הענב, וגם, כמובן, ברימון.

הטאנינים ידועים בסגולות הריפוי שלהם בעיקר מ”הפרדוקס הצרפתי” – הסתירה המדוברת בין הרגלי התזונה של הצרפתים – בשר שמן, גבינות שמנות, מזון עתיר כולסטרול ושתייה של קרוב ל-50 ליטר יין לאדם לשנה – לבין האחוז הנמוך בצורה מפתיעה של מוות ממחלות לב במדינה.

לביצוע הזמנה של משלוחי פירות חתוכים ומעוצבים לחצו כאן

מכל הרגלי תזונה אלו זוהי דווקא צריכת היין ששומרת על הצרפתים בחיים ועם לב שמח וללא מחלות. הסיבה היא הטאנינים הרבים ביין האדום, שהתגלו כחזקים במיוחד בפירוק שומנים בדם, ובמילים אחרות, טאנינים נחשבים לתוסף חובה לאנשים עם בעיות של כולסטרול גבוה בדם.

הרימון עשיר מאוד בטאנינים אלו, ומחקרים הוכיחו כי מיץ הרימון נוגד חומציות חזק בהרבה מהיין האדום.

הטאנינים המפורסמים הללו נחשבים בין היתר:

  • אנטי-אוקסידנטיים – נוגדי חמצון
  • אנטי-סרטניים
  • מורידים את הסיכוי למחלות לב
  • אנטי וויראלים וחיידקיים
  • מעכבים ומונעים סיבוכים משניים של מחלת הסוכרת

הרימון כמזון על – וויטמינים, מינרלים וניצחון על הסרטן

מעבר לטנינים, הרימון שלנו עשיר בויטמינים ומינרלים לרוב, כולל ויטמין C, K, E, B5, אשלגן ונחושת – שפע של בריאות ועם טעם מעולה.

מחקרים מדברים על האטה משמעותית בהתפתחות של סוגים שונים של סרטן בצריכה של רימון, ואף התגלה כי הרימון יכול גם למנוע התפתחות של סרטן הערמונית. ישנם מחקרים ראשוניים שזיהו כי הרימון מעקב פגיעה בסחוסים בחולי אוסטאוארתריטיס, וככל הנראה לעכב ואף למנוע את סרטן השד דרך השפעתו הישירה על כמות האסטרוגן בגוף.

הרימון נמצא בשימוש ברפואה המסורתית גם כיום, אצל הרבליסטים ומטפלים ברפואה משלימה,  וכמובן שהוא נמצא גם ברפואה המודרנית מהמלצת תזונתיות של תזונאים, רופאים מומחים במחלות לב ורופאי משפחה, ועד רופאים המתמחים בטיפול בסרטן.