• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

סברס – אמרתם מקסיקו?

סברס (Opuntia Ficus Indica) הוא הכינוי שתושבי ישראל העניקו לצמח הצבר המצוי. הפרי של הצבר מחוספס וקוצני מבחוץ ורך, טעים ומתוק מבפנים. מוצאו של הסברס, כמו רוב הקקטוסים בעולם, מדרום אמריקה וממרכזה, כאשר הסברס נחשב לצמח לאומי ידוע ופופולרי במקסיקו, ואף ניתן לראותו מוצג בין סמלי המדינה.

סברס הגיע לאגן הים התיכון ולארץ ישראל על ידי סוחרים ספרדיים, והצמח נקלט היטב באדמות המדינה והתפשט במהירות. בגלל הקוצניות של הצמח, יש המשתמשים בו לסימון גבולות ולצרכי תיחום קרקעות. צבר מצוי יכול להגיע עד לגובה של חמישה מטרים. פירותיו של הצמח משמשים למאכל ולצרכי רפואה. הפרי מופיע בגוון אדמדם וצהבהב, ולרוב מומלץ לאכול את הפרי המקולף לאחר צינון.

סגולותיו הבריאותיות של פרי הסברס

פרי הסברס נחשב לאחד מהמזונות הבריאים והאיכותיים ביותר בשל ערכיו התזונתיים הגבוהים. בין היתר, מכיל הפרי ריכוז גבוה של ויטמין C, הוא עשיר בסידן ויש בו גם ריכוז גבוה של מינרלים כמו מגנזיום וסלניום, סיבים תזונתיים מסוג פקטין השומרים על איזון ועל יציבות רמת הסוכר בדם, ונוגדי החמצון המצויים בו חשובים מאוד לבריאות האדם.

ניתן לאכול סברס טרי לאחר קילוף זהיר של הקליפה הקוצנית, או לסחוט את הפירות לשייק טבעי, טעים ובריא. כמו כן, ניתן להכין מהפרי ריבות, סירופים ושימורים, יש האוכלים גם את הקליפה הירוקה מאחר שזו עשירה בסיבים תזונתיים ומסייעת לניקוי רעלים מהגוף.

כאמור, יש בסברס ריכוז גבוה של ויטמין C – נוגד חמצון חשוב ויעיל למניעת מחלות שונות, לרבות שפעת ותסמיני הצטננות. ויטמין C נחוץ לחיזוק המערכת החיסונית בגוף האדם, והוא גם תורם לייצור מוגבר של קולגן המסייע לשמירה על בריאות העור.

להזמנת מגש פירות עם פירות טריים ובריאים כנסו לקטלוג שלנו

הפיגמנטים הצהובים והאדומים בפרי חשובים לבריאות האדם ומסייעים בהגנה על תאי הדם האדומים, ובמניעת חמצון שומנים הנמצאים בקרום התא. רכיבים אלה חשובים גם למניעת עליית רמת הכולסטרול הרע מסוג LDL, לכן על פי מחקרים שנערכו לאחרונה התגלה כי צריכה יומית של פרי הסברס חשובה לבריאות ומונעת מחלות לב וכלי דם.

כמו כן, סברס נחשב לפרי חשוב למניעת התפתחות מחלות סרטן שונות בגלל המינרלים הנמצאים בו בשפע, הוויטמינים והחומרים נוגדי החמצון.

בסברס יש שפע מגנזיום החשוב לתפקוד תקין ויעיל של מערכת השרירים והעצבים, לשמירה על לחץ דם תקין, לוויסות רמת הסוכר בדם, לשמירה על עצמות חזקות ועוד. סלניום, מינרל הנמצא בשפע בסברס, תומך במערכת החיסונית, מונע נזק לתאי הגוף כתוצאה מרדיקלים חופשיים, עשוי למנוע סרטן ומווסת את פעילות בלוטת התריס.