• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

מלון – אמרתם מלון, אמרתם ויטמינים

מלון (Cucumis Melo) הוא צמח ממשפחת הדלועיים. הוא מכיל כ- 90% מים, עשיר בויטמינים ומינרלים, ונחשב לאחד מפירות הקיץ הפופולריים והזמינים ביותר. המלון טופח כבר לפני אלפי שנים על ידי האדם בגלל פירותיו הטעימים, המתוקים והמשביעים. המלון הוא למעשה צמח עשבי המניב פירות בקיץ. כיום יש זנים רבים של מלון, ביניהם טל הדבש וקנטלופ.

ערכים תזונתיים גבוהים ומקור מצוין לויטמינים ואשלגן

ישראלים רבים אוהבים לאכול מלון, במיוחד בעונת הקיץ, לאחר צינון הפרי המתוק והטעים. המלון מציע ערכים תזונתיים גבוהים ובריאים: בין היתר הפרי מהווה מקור מצוין לויטמינים מסוג A ו- C, וכן לאשלגן. ב- 100 גרם פרי יש 37 מ”ג ויטמין C – ויטמין זה חשוב למניעת התפתחות מחלות לב וכלי דם, ומהווה נוגד חמצון חשוב לאדם כדי להתגונן בפני מחלת הסרטן, שבץ מוחי, טרשת עורקים ועוד.

בנוסף, הפרי מהווה מקור מצוין לויטמינים ממשפחת B, כמו 1B, 3B ו- 6B. ב- 100 גרם מלון יש 267 מ”ג אשלגן, הנחוץ לפעילות תקינה של מרבית מערכות הגוף והמסייע לניקוי רעלים ולתפקוד יעיל של מערכת העיכול. ב- 100 גרם פרי יש גם 12 מ”ג מגנזיום, חומצה פולית, 169 קמ”ג של בטא קרוטן, וכן 0.9 מ”ג סיבים תזונתיים.

סיבים תזונתיים תורמים להרגשת שובע, מסייעים בסילוק חומרים רעילים מהגוף, מסייעים לתפקוד יעיל ותקין של מערכת העיכול ויכולים לסייע גם בשמירה על משקל גוף מאוזן ולהשלת קילוגרמים עודפים. במלון יש ריכוז גבוה של בטא קרוטן החשוב לבריאות האדם, מסייע לתפקוד תקין של מערכת הראייה ונחוץ גם לפעילות תקינה של מערכת העצבים.

מלון ידוע בסגולותיו הבריאותיות, הוא חשוב לעיניים ולטיפוח מראה העור, יש בו פיגמנטים כתומים בריאים, הוא מקל על הסובלים מעצירות ומבעיות בכליות ובכבד. בנוסף, נוגדי החמצון בפרי עוזרים לגוף במלחמתו נגד רדיקלים חופשיים, והם חשובים גם במלחמה נגד תהליכי הזדקנות העור.

הפרי עשיר במים ובסוכרים בריאים וטבעיים שקל לעכל – לכן מלון נחשב לפרי בריא במיוחד. כדאי גם לדעת כי מחקרים הוכיחו כי הפרי חשוב לתהליכי הגדילה אצל ילדים, לכן כדאי לתת להם מנה יומית של הפרי המתוק, וכל הילדים אוהבים מלון.

חשוב לדעת כי ניתן לרכוש בארץ מלון צהוב ומלון כתום. למעשה, אין הבדל קלורי בין שני הסוגים, אך ההרכב התזונתי שלהם שונה. המלון מכיל מים רבים, לכן הוא מתאים לדיאטות ומהווה מקור מצוין לאנרגיה וחלופה לממתקים, וניתן להכין מהפרי שייק מרענן, בריא וטעים.

לצפייה במחירון משלוחים שלנו, לחצו כאן