• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

מה יש בדובדבן שהוא כל כך בריא?

חשבתם פעם מה מקור המשפט – “הדובדבן שבקצפת” – כלומר המיטב שבמיטב? אל תתנו לגודל להטעות אתכם, שכן פרי קטן זה טומן בחובו לא מעט מתנות מהטבע לבריאות שלכם.

פרי אדום וטעים זה נחשב בכל העולם למעדן מיוחד, אך לא רבים בעולם מודעים גם לערך המוסף של התענוג המפתה – הערכים התזונתיים והמתנות שהוא נותן לבריאות שלנו.

הפרי נאכל כמעט אך ורק כשהוא טרי, למרות שיש בנמצא גם ריבות דובדבנים ודובדבנים ממותקים, ולא מעט מתכונים לעוגות דובדבנים, הרי שכדי לקבל את המיטב מהדובדבן יש לאוכלו טרי או לשתות אותו במיץ מרוכז. אפילו שהעונה קצרה – זה שווה את זה.

מה בריא בדובדבן?

יש המון סוגי דובדבנים בעולם, אך יש שני סוגים נפוצים מאוד של דובדבנים למאכל – המתוק והחמצמץ, ושניהם עשירים בחומרים מזינים.

כמאה גרם של דובדבנים מהזן המתוק יכניסו לגוף שלכם לא פחות מ-1.1 ג’ פרוטאינים, 13 מ”ג של קאלציום, 0.36 מיליגרם של ברזל, 222 גרם פוטסיום, ועוד רשימה ארוכה במיוחד של ערכי תזונה כמו – וויטמין K, B6, B9, בטה-קרוטן, ריבופלאבין, ניאצין, והרשימה ממשיכה.

הדובדבן החמוץ והמעט-פחות נפוץ מציע לכם 8% מהצריכה היומית המומלצת של וויטמין A, 7% מהצריכה היומית המומלצת של בטא-קרוטן, 8% מהצריכה היומית המומלצת של וויטמין C, ובמובנים אלו ואחרים נחשב בריא עוד יותר מהגרסא המתוקה של הדובדבן, בייחוד שהוא נצרך כמיץ מרוכז.

הדובדבן יכול להוות פתרון טבעי ועצמתי לסובלים מבעיות שינה. זן הדובדבן החמוץ עשיר במלטונין, הורמון חיוני לשינה, ומחקרים גילו כי שתיית מיץ מרוכז של דובדבנים חמוצים יכול להחליף בקלות צריכה של מלטונין בכדורים, ולהעניק לכם שינה עמוקה ורצופה. הדובדבן נחשב לאחד מהמקורות הטבעיים הבודדים למלטונין המועיל.

גאוט ומחלות פרקים שונות הן דבר נפוץ בימינו, והדובדבנים מכילים חומרים שיכולים להוריד בצורה משמעותית את תופעת הדלקת במפרקים, להקל על הכאב ולמנוע נזקים והתדרדרות של מחלות פרקים שונות.

דובדבן – למניעת מחלות לב וסרטן

הדובדבן עשיר בטאנינים, שהם פולי-פנולים הנפוצים גם בצמח התה, ברימון, וכמובן, בקליפות הענב האדום. טאנינים אלו התגלו כחומר מיטיב במיוחד לבריאות האדם – אנטי-אוקסידאנטים (נוגדי חמצון) חזקים ובעלי סגולה בפירוק שומנים מהדם, והם נמצאים בכמויות גבוהות במיוחד בדובדבנים. היכולת שלו לפרק שומנים מהדם הופכת את הדובדבן לפרי חיוני במניעת מחלות לב, ואותם הטאנינים יודעים לדכא תאים סרטניים בערמונית, במערכת העיכול, ולמנוע ולעכב גם את סרטן השד.

להזמנת מגשי פירות מעוצבים וטריים לחץ כאן