• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

כולנו אוהבים לאכול שסק

שסק הינו אחד הפירות המתוקים והמרעננים ביותר בתקופת האביב, רגע לפני שפירות הקיץ מבשילים ומגיעים לשיאם. בנוסף לכך, הוא מכיל ערכים תזונתיים איכותיים כמו למשל ריבוי של ויטמין A (76 מק”ג ל-100 גרם) אשר תורם לשיפור הראייה, לחיזוק המערכת החיסונית ולשמירה על מערכת העיכול.

האם לאכול את השסק עם או בלי הקליפה?

אחד היתרונות המרכזיים של השסק הינו היכולת לאכול אותו כפי שהוא, ללא צורך בקילוף. על פי הדעה הרווחת, קליפת הפרי מכילה יותר ויטמין וחומרים חיוניים לגוף מאשר הפרי עצמו, כך שבהחלט מומלץ לאכול את השסק כשהוא אינו קלוף. עם זאת, עבור מי שלא אוהב את הטעם או המרקם של הקליפה, בהחלט ניתן לאכול את הפרי גם בלעדיה ועדיין ליהנות מערכים תזונתיים איכותיים.

יתרון נוסף של השסק מבחינה זו הינו העובדה שהוא גדל ברוב המקרים ללא חומרי הדברה, כך שאין צורך לחשוש מרעלים שונים. יחד עם זאת, עדיין חשוב לשטוף את השסק לפני האכילה כיוון שהוא נוטה לצבור עליו אבק ולכלוך רב.

האם שסק טוב לתפריט דיאטטי?

מבחינה דיאטטית שסק נמצא על הגבול האפור, שכן מדובר בפרי משמין ביחס לפירות מתוקים אחרים (37 קלוריות ו-12 גרם פחמימות ל-100 גרם). עם זאת, עדיין מדובר בערכים נמוכים מאוד ביחס לממתקים ולמאפים, כך שבהחלט ניתן לשלב את השסק גם בתפריט שנועד לשמור על דיאטה.

מתי כדאי לאכול את השסק?

השסק מבשיל ומגיע לשיאו במהלך תקופת האביב, בין חודש מרץ למאי. מומלץ לרכוש שסק קשיח ובעל צבע מבריק ולאכול אותו רק כאשר הצבע שלו צהוב כהה-כתמתם לכל הפחות. כמו כן, שסק נוטה להירקב מהר יחסית ולכן מומלץ לא לאכול אותו לאחר שהתרכך.

איזה יתרונות נוספים יש לשסק?

על פי תורת הרפואה הסינית, נהוג לייחס לשסק סגולות של הגברת ייצור החלב בקרב נשים מניקות, טיפול בדלקות גרון ובשיעולים וסיוע לזירוז היציאות במהלך עצירות. כמו כן, הודות לכמות המים הגבוה בשסק (למעלה מ-85%) הוא מהווה מרענן נהדר וניתן להסתמך עליו במידה מסוימת ככלי להרוויית הגוף.

ניתן לעשות בשסק שימוש מגוון, כמו למשל טוויסט מעניין לסלט פירות או סלט עלים, כמנה מבושלת או אפויה או כחלק מקינוח מתוק דוגמת ריבה או ממרחים אחרים. לא משנה באיזו דרך תבחרו, שכן בכל מקרה תיהנו מהערכים התזונתיים שלו, מסגולותיו הרפואיות, מהרעננות שהוא מעניק וכמובן מהטעם הנהדר שלו. כל אלו הם שיעניקו לכם זריקת מרץ להמשך היום ויסייעו לכם לתפקד באופן מיטבי.

להזמנת מגש פירות טרי, טעים ומעוצב כנסו לקטלוג שלנו