• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

אשכולית קלמנטינה ותפוז – הכירו את משפחת ההדרים

פירות ההדר הבולטים בישראל הם אשכולית, קלמנטינה ותפוז. בגלל תנאי אקלים וחקלאות מפותחת, ישראל היא בין היצואניות הגדולות בעולם של פירות מן הסוג הזה. ספציפית עבור תושבי ישראל, המשמעות היא יכולת להשיג פירות הדר מעולים וטעימים כמעט לכל אורך השנה. יתרה על כך, צריכת סוגים שונים של פירות הדר יחד עם סוגים אחרים של פירות יכולה לתרום לגוף ולחזק את מערכת החיסון הטבעית.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להשיג אשכוליות, קלמנטינה ותפוז גם בתוך מגשי פירות מוכנים לאכילה. במידה ואתם מזמינים סלסלות פירות ברמה גבוהה, עד הבית או המשרד, כל שנותר הוא להתחיל להפיק מהם את הוויטמינים והאנרגיה.

מה העונה המומלצת של משפחות פירות ההדר?

היכרות עם משפחת ההדרים מתחילה באזורי הגידול, במועדי הקטיף ובמשך האחסון המומלץ. כאן דווקא ניתן למצוא הבדלים בין סוגים שונים של פירות כאלה, מה גם שיש משמעות לטעם האישי של כל אחד ואחת מבחינת דרגת החמיצות המועדפת של אשכולית, קלמנטינה ותפוז.

תפוז למשל גדל בחודשים ספטמבר עד אפריל, לפי הזן, ותקופת האחסון המומלצת עבורו היא עד חודש. מבחינת אזור, את רוב השטחים המיועדים לגידול תפוזים נמצא במישור החוף מבנימינה עד חבל אשכול.

לשם השוואה, אשכולית לבנה וגם אשכולית אדמה גדלות שתיהן בחודשים אוקטובר עד מאי ומשך האחסון המומלץ עבורן הוא של חודשיים. עם זאת, גם את האשכוליות מגדלים בעיקר במישור החורף מבנימינה עד חבל אשכול – אבל גם בעמקים המזרחיים.

קלמנטינה היא פרי שגדל בחודשים ספטמבר עד אפריל לפי הזן, עם משך אחסנה של שבועיים בלבד. בנוסף, כדאי לדעת שאזורי הגידול המרכזיים של הקלמנטינות הם העמקים המזרחיים וצפון הנגב.

למה להזמין פירות הדר במשלוח?

הזמנת מגשי פירות חיונית לכל אורך השנה. באמצעות פלטת פירות שמגיעה עד הבית אפשר להפוך אותם לזמינים יותר עבור כל בני המשפחה, לחשוף את הילדים לטעמים חדשים ולנשנש משהו בריא בין הארוחות. אבל ספציפית עם פירות הדר, יש משלוחי פירות שמגלמים בתוכם ערך מוסף.

הערך המוסף של מגשי פירות הדר הוא בוויטמין C. מלבד הטעם העסיסי, בפירות הדר יש כמויות גדולות מאוד של ויטמין C. זהו ויטמין שתורם בין היתר לחיזוק מערכת החיסון של הגוף והוא אף משמש בתור נוגד חמצן טבעי. חוץ מזה, ויטמין C מגיע בשיאו בתוך פירות הדר – לעומת מאכלים שבהם הוא נמצא אבל הערך התזונתי שלו נפגע בגלל פעולות חימום ועיבוד.

לסיכום, ישראל היא המדינה המושלמת עבור הזמנת משלוחי פירות עם פירות הדר. לא משנה באיזה תקופה אנחנו נמצאים או מתי בפעם האחרונה אכלתם אשכולית, קלמנטינה או תפוז, זה בדיוק המשלוח שישדרג את המקרר ויהפוך את הפירות לחלק מהחיים שלכם.