• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

אפרסמון מתקתק ועשיר במרכיבים חיוניים לגוף

אפרסמון (Diospyros Kaki) הוא עץ פרי נשיר ממשפחת האבניים, המניב פירות לקראת סוף הסתיו, ומוצאו מדרום מזרח סין. יש זנים רבים של אפרסמון והוא נחשב לפרי מאכל בריא וטעים בעל מרקם רך ועסיסי. את העץ מגדלים כיום באזורים רבים בעולם, בשל הביקוש הרב לפירות. בין היתר מגדלים אותו באופן מסחרי באיטליה, בצרפת, באוקראינה, בהודו, באוסטרליה, בברזיל, בארגנטינה, בצפון אפריקה ובישראל.
כדאי לדעת כי בארץ החלו לגדל אפרסמון כבר בתחילת המאה ה- 20, אך רק לאחר שיפור הזן הנקרא טריומף ופיתוח שיטות הבחלה לפירות, החלו לגדל את העצים באופן מסחרי, וניתן לראותו גם כעץ פרי למטרות נוי בגינות רבות. בזן הישראלי יש שיעור סוכר גבוה יותר בהשוואה לזנים אחרים, וישנם מטעים רבים בארץ לגידול עצי אפרסמון, כאשר חלק ניכר מהפירות מיוצאים לאירופה ולמקומות נוספים.

אפרסמון מתקתק ועשיר במרכיבים חיוניים לגוף

לאפרסמון יש ערך תזונתי גבוה מאחר שהוא מכיל ויטמינים C ו- E, קרוטנואידים צהובים, פוליפנולים, סיבים תזונתיים ומינרלים. הוויטמינים בפרי המתקתק והטעים מסייעים למניעת מחלות רבות, בעיקר מחלות לב וכלי דם, להפחתת רמת הכולסטרול בדם, למניעת יתר לחץ דם ומחלות שונות בכליה ועוד.

כמו כן, בפרי האפרסמון יש ריכוז גבוה של פיגמנטים של צבע מסוג קרוטנואידים – פיגמנטים הנחוצים לגוף כדי להתגונן מפני מחלות רבות ושונות. הפרי מכיל ריכוז גבוה של בטא קרוטן, בטא קריפטוקסנטין, לוטאין וריכוז נמוך של ליקופן. חשוב להדגיש כי קרוטנואידים נמצאו כיעילים במיוחד למניעת מחלות סרטן, בין היתר סרטן הפה והלוע, אך גם סרטן הגרון והריאות.
קרוטנואידים הם נוגדי חמצון יעילים וחשובים, הם מגנים על מבנה ה- DNA ומסייעים לתקשורתטובה בין התאים. הקרוטנואידים בגוף מהווים חומר מוצא לוויטמין A. ויטמיןA חשוב לחיזוק מערכת החיסון בגוף, להפחתת הסיכון ללקוחות בסרטן ובמחלות קשות, ויש לו גם תפקיד חשוב בתהליך התמיינות התאים בגוף.

במנת פרי האפרסמון יש ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים: אפרסמון בגודל בינוני מכיל עד 20% מהצריכה המומלצת ליום של סיבים תזונתיים. כדאי לדעת כי סיבים תזונתיים מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, הם מונעים עצירות ותורמים גם להגנה מפני מחלת הסרטן. בנוסף, אפרסמון מכיל חומרים טבעיים המסייעים למערכת הראייה ולשמירה על בריאות העין. הפרי דל שומן, אינו מכיל נתרן והוא דל קלוריות.
לכן, כדאי לשלב אפרסמון בתפריט התזונה, וליהנות משלל הסגולות הרפואיות שלו והערכים התזונתיים הגבוהים, וכמובן גם מהטעם המתקתק והייחודי.