• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

אכילת פירות במהלך תקופת ההיריון ואחרי הלידה

ידוע לכל כי פירות מזינים ומעניקים לגוף מגוון עצום של יתרונות בריאותיים שונים. באותה מידה ידוע כי התיאבון של נשים בהריון הינו ייחודי וכמעט שלא ניתן לצפות אותו. אילו פירות רצוי לאכול בהריון?

השפעה משמעותית על עתיד ילדינו

כל פרי שנצרוך במהלך תקופת ההריון ישפיע משמעותית על העובר שלנו ועל עתידו הבריאותי. בתקופת ההריון יש לאמהות אחריות גדולה מאד בהעברת הוויטמינים המספקים לגופו של התינוק, הימנעות מצבירת מתחים, שלווה ורוגע  – כל אלו הינם גורמים רבי חשיבות המשפיעים על התינוק היום ובעתיד. תזונה לא מספקת או לא מתאימה לגוף האישה יכולה לפגוע בתינוק לטווח הקצר או הארוך. תזונה נכונה כוללת את כל הרכיבים להם הגוף זקוק ומאפשרת התפתחות תקינה של כל מערכות הגוף השונות.

הפירות מכילים ויטמינים בכמויות גדולות, נוגדי חמצון וערכים תזונתיים מהותיים לגופנו. דווקא בתקופת ההריון ישנה חשיבות גדולה יותר לכל פרי אותו אנו אוכלות ולכל מזון הנכנס לגופנו. מאחר וההריון הוא תקופה לא קלה כשלעצמו, חשוב לתמוך בגוף ובנפש בתקופה זו באמצעות אכילה נכונה, מינון מאוזן של ירקות, פירות וסוגים אחרים של אבות המזון וכן להעשיר את הגוף בכל מה שהוא זקוק לו. בהריון ישנה דרישה הרבה יותר גבוהה של הגוף לצריכת וויטמינים מהותיים שונים.

להזמנת מגש פירות בריא

תפריט עשיר ובריא

על מנת לספק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו חשוב להכניס לתפריט היומיומי מגוון עצום של מזונות מסוגים שונים. העובר המתפתח בתוך בטנה של אמו זקוק להזנה של חומצה פולית, סידן וברזל בכמויות גדולות. לפיכך במהלך ההריון רצוי להעשיר את צריכת האשלגן – הוא המלח ה”טוב”. מקורות איכותיים לאשלגן כוללים תפוחים ותפוזים, עגבניות ובננות. אלו מעשירים את הגוף בערכים התזונתיים להם הוא זקוק ומעניקים לעובר את כוחותיו.

בתקופת ההריון רצוי להרבות ככל הניתן באכילת פירות מסוגים שונים ומגוונים. חשוב לוודא כי הפירות שטופים היטב ונקיים מלכלוך וחיידקים. כמו כן יש להקפיד על אכילת פירות לא בוסריים ולא בשלים מדי על מנת שלא להקשות על הגוף. הפירות מספקים מגוון רחב של אלמנטים החיוניים לגוף לצורך התפתחותו וגדילתו הטבעית בזמן הנכון ובקצב המתאים לגוף. חשוב להקפיד על הקשבה לגוף באופן כזה שניתן יהיה למלא את צרכיו הייחודיים בזמן ההריון.

חומצה פולית הינה בין האלמנטים החשובים ביותר לצריכה בהיריון ולפני ההיריון. על פי מחקרים, הקצובה היומית המומלצת עומדת על 400 מק”ג. לפיכך ישנה חשיבות מרבית באכילת מאכלים המכילים חומצה פולית בכמויות גדולות. כדי לצרוך את הכמות היומית הדרושה של חומצה פולית יש לאכול מזונות העשירים בה. כמו כן רצוי ליטול תוסף מזון של חומצה פולית בחודשים הראשונים להריון. המקורות המרכזיים לחומצה הפולית הינם פירות הדר מסוגים שונים וכן מיצים העשויים פירות הדר.

להזמנת מגש פירות לחצו כאן