מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

קרמבולה – שילוב מושלם בין יופי לבריאות

קרמבולה (Carambola) הוא עץ פרי המשתייך למשפחת החמציציים, ומקורו במדינות מדרום מזרח אסיה בהן יש אקלים טרופי. הפרי נחשב לאהוב ולפופולרי בקרב תושבי מדינות דרום מזרח אסיה, לרבות תאילנד, סין, צפון הודו, וייטנאם, הפיליפינים ועוד. פרי הקרמבולה נחשב לאחד ממזונות העל והוא עשיר בוויטמינים שונים כמו ויטמין A וויטמין C. כמו כן, הפרי עשיר בחומצה אוקסאלית, במינרלים ובסיבים תזונתיים.

כדאי לדעת כי מגדלים קרמבולה גם בישראל, באמצעות חממות או בסככות מיוחדות. בארץ מגדלים בעיקר את הזן הנקרא גולדן סטאר. ישראלים רבים נוהגים לאכול את הפרי הטרי בעונה, אך בעיקר נעשה בו שימוש לצרכי קישוט, כתחליף ללימון ולהעשרת סלטים שונים.

את הקרמבולה ניתן לאכול טרי או משומר, כאשר נעשה שימוש רב בפרי לצרכי קישוט עוגות ומזונות שונים בגלל צורת הכוכב המאפיינת אותו והצבע הירוק-צהוב הייחודי.טעמו של הפרי מעט חמצמץ, לכן נעשה בו שימוש גם כירק לשימורים וכבסיס למשקאות אלכוהוליים שונים.

כוכב הקרמבולה – שילוב מושלם בין יופי לבריאות

פרי הקרמבולה מומלץ למאכל על ידי ילדים ומבוגרים כאחד בשל סגולותיו הבריאותיות. הפרי עשיר בברזל, יש בו שיעור גבוה במיוחד של ויטמין C – הרבה יותר מפירות אחרים – והוא עשיר באשלגן, בזרחן, בוויטמין A, בוויטמינים מקבוצת B. בנוסף, הפרי דל קלוריות.

ברפואה הסינית נעשה שימוש נרחב בפרי הקרמבולה בשל תכונותיו הרפואיות. בין היתר, העושר התזונתי הקיים בפרי מסייע לבעיות כמו שיעול וקירור, אבנים בכליות, הפחתת כאבי שיניים, טיפול יעיל למי שסובל מטחורים, הוא מרגיע כאבי גרון ועוד.

כמו כן, פרי הקרמבולה עשיר בסיבים תזונתיים המשפרים את תפקוד מערכת העיכול ומסייעים לסילוק טבעי יעיל של רעלים מהגוף. הסיבים התזונתיים מתפרקים בגוף לחומרים המתחברים לכולסטרול הרע מסוג LDL, לכן הפרי מסייע לאיזון כולסטרול בגוף. כמו כן, הסיבים התזונתיים מתחברים לעודף גלוקוז ולכן הם מסייעים בשמירה על משקל תקין ומאוזן ויכולים לסייע גם למי שמנסה להפחית ממשקלו.

כדאי לדעת כי במנת פרי של 100 גרם יש 33 קלוריות בלבד, 0.5 גרם חלבון, 0.3 גרם שומן, 98 מ"ג ויטמין C, 0.9 גרם סיבים תזונתיים, 493 מ"ג ויטמין A, 163 מ"ג אשלגן, 0.3 מ"ג ברזל, 0.03 ויטמין 1B, 0.03 ויטמין 2B, 0.5 מ"ג ניאצין, 21.2 מ"ג אבץ, 4 מ"ג סידן. העושר התזונתי של הקרמבולה הופך אותו למזון חשוב לבני האדם וכדאי לשלבו בסלטים, בקינוחים, בעוגות ובמזונות נוספים כדי ליהנות מתכונותיו הבריאותיות, וכמובן – גם מהטעם הייחודי ומהמראה המרהיב של צורת הכוכב.

אולי תרצו לדעת גם...

כיצד אכילת פירות במהלך היריון תשפר את אינטליגנציית התינוק שלך
זה מכבר ידוע כי לתזונה השפעה מכרעת על בריאות ההיריון. מחקרים רבים ביססו את המסקנה לפיה תזונת האם משפיעה על בריאות ההיריון, האם והעובר. מחקר חדש מחדד את הבנתנו לגבי השפעת המזון שצורכת האם על בריאות התינוק ומוכיח כי אם שתרבה באכילת פירות במהלך ההיריון תתרום למנת המשכל של ילדה, תוביל לשיפור יכולותיו הקוגניטיביות ותשפר את האינטליגנציה שלו. התזונה משפיעה על בריאות האדם ויש חשיבות רבה להיותה בריאה ומאוזנת. חשיבות…
אכילת פירות לפני אימון כושר ואחריו
רבים משלבים כיום דרך קבע באורח חייהם את הפעילות הגופנית, שנמצאה כמיטיבה עם הבריאות הגופנית והנפשית. כאשר מדובר באורח חיים בריא, לא ניתן להתעלם מהתזונה שהינה מרכיב הכרחי וחיוני עבור האנשים הבוחרים לאמץ אורח חיים שכזה. כאשר מדובר באימון גופני, ישנה המלצה לאכול טרם האימון ואחריו, על מנת לספק לגוף את מנות האנרגיה לו הוא זקוק, ופירות נמצאו כמזון הולם לפני האימון וגם אחריו. משמעות המזון הנכנס אל גופנו הגוף…