מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

פירות יער - בריאים, טעימים ומזינים

פירות יער גדלים ביערות ומהווים מקור מזון עשיר בוויטמינים ובנוגדי חמצון. למעשה, פירות יער הוא שם כולל למספר מינים של צמחים הניתנים למאכל, ביניהם אוכמניות, חמוציות, פטל, דומדמנית, תות עץ ותות שדה. פירות יער גדלים לרוב באזורים בעלי אקלים קריר וניתן ליהנות מהפירות שלהם לאורך חודשי הקיץ. לפירות יער טעמים שונים, חלקם מתוקים וחלקם חמצמצים.

פירות יער ניתן לאכול ישירות לאחר קטיפתם מהעץ או מהשיח ואפשר גם לאכול אותם לאחר ייבוש או לאחר הקפאה. אפשר גם להכין מהם ריבות טעימות, מעדנים, ממרחים ועוגות. ראוי לציין כי לאורך כל ההיסטוריה האנושית בני אדם אוכלים פירות יער, ונערכו מחקרים רבים אודות הפירות הבריאים ואודות תכונותיהם הרפואיות. בין היתר, פירות יער מהווים מקור מעולה לנוגדי חמצון המונעים תהליכי הזדקנות, משפרים את תפקוד המוח, מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, מסייעים למניעת התפתחות מחלות לב וכלי דם, תורמים לאיזון חומצות השומן בגוף וגם משפרים את ההרגשה הכללית.

מזון על המספק את אבות המזון ומחזק את הבריאות

מחקרים רבים נערכו אודות פירות יער שונים כדי לבדוק את סגולותיהם הבריאותיות ואת תרומתם לבריאות האדם. על פי המחקרים עולה כי פירות היער מהווים מזון על המספק את אבות המזון החשובים הנחוצים לשמירה על הבריאות, אך יש בפירות היער עוד מגוון סגולות רפואיות חשובות.

מעוניינים לשמח מישהו שחשוב לכם, הזמינו לו מגשי פירות מעוצבים

בפירות היער יש ריכוז גבוה של פיגמנטים בריאים מסוג פיטוכימיקלים, לפיגמנטים האלה יתרונות משמעותיים לבריאות האדם מאחר שהם מאטים משמעותית את קצב ההזדקנות, חיוניים למניעת מחלות לב וכלי דם ומסייעים להאטת מחלות סרטן ואף למניעתן.

פירות יער עשירים בנוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) שנלחמים ביעילות ברדיקלים חופשיים בגוף, מסייעים להאטת תהליך ההזדקנות של הגוף ומקטינים את הסיכוי ללקות במחלות לב וכלי דם.

בנוסף, פירות יער עשירים בסיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד יעיל ותקין של מערכת העיכול. סיבים תזונתיים מתחברים לכולסטרול הרע ולעודף גלוקוז ומסייעים לסילוקם מהגוף. לכן, רופאים ותזונאים ממליצים לחולי סרטן ולחולי לב לצרוך מנה יומית של פירות יער. בנוסף, פירות יער נמצאו במחקרים שונים כיעילים להאצת קצב הירידה במשקל, מאחר שהם מספקים תחושת שובע לאורך זמן ומסייעים לחילוף חומרים יעיל בגוף.

כדאי לדעת כי פירות יער עשירים גם בחומצה אלגית ובחומצה גאלית, שתי החומצות מסייעות למניעת היווצרות תאים סרטניים, והן גם בעלות תכונות נוגדות וירוסים ובקטריות. מעבר לכך, נוגדי החמצון הרבים שבפירות היער נלחמים ביעילות בדלקות. יש בפירות היער שיעור גבוה של ויטמין C, ויטמין חשוב הנחוץ לגוף לשמירה על הבריאות.

אולי תרצו לדעת גם...

אכילת פירות לפני אימון כושר ואחריו
רבים משלבים כיום דרך קבע באורח חייהם את הפעילות הגופנית, שנמצאה כמיטיבה עם הבריאות הגופנית והנפשית. כאשר מדובר באורח חיים בריא, לא ניתן להתעלם מהתזונה שהינה מרכיב הכרחי וחיוני עבור האנשים הבוחרים לאמץ אורח חיים שכזה. כאשר מדובר באימון גופני, ישנה המלצה לאכול טרם האימון ואחריו, על מנת לספק לגוף את מנות האנרגיה לו הוא זקוק, ופירות נמצאו כמזון הולם לפני האימון וגם אחריו. משמעות המזון הנכנס אל גופנו הגוף…
פרי הרימון וסגולותיו
הרימון, פרי עסיסי, מתוק-חמצמץ, פרי ישראלי שמאפיין את המדינה ומצא את דרכו להיסטוריה ולתרבות שלנו. פרי שמסמל שפע, ברכה, הצלחה, שגשוג, וכמובן - בריאות. כבר במסורת הרפואה היהודית העתיקה הרימון מוזכר לא מעט פעמים, והרמב"ם מזכיר אותו כבעל סגולות מרפא שונות. לא רק הפרי עצמו, אלא אף קליפת הרימון היבשה משמשת כתרופה לעצירת דימום, הקלה על חמרמורת שלאחר שתיית אלכוהול מרובה, ולרשימה ארוכה של מכאובים ובעיות בריאות שונות ומשונות, מהעולם…