• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

פומלה בריאה ובעלת ערך תזונתי גבוה

פומלה (Pomelo) היא עץ פרי ממשפחת ההדרים. העץ הובא לישראל מסינגפור כבר בשנת 1907. מקורו של העץ בדרום מזרח אסיה, וכיום הפרי מגודל באופן מסחרי בכמויות גדולות בעיקר בקליפורניה ובישראל. הפרי גדול וקליפתו בשרנית, עבה וספוגית. לפרי מרקם ייחודי ועשיר, עם טעם מתקתק.
לפרי הפומלה קליפה בגוון צהוב-ירוק מבחוץ, ובפנים בשר הפרי בגוון צהבהב או אדמדם. ניתן לאכול את הפרי כאשר הוא מבשיל ומוכן לאכילה, ומקליפות הפרי נהוג להכין ריבות ומרמלדות.

פומלה בריאה ובעלת ערך תזונתי גבוה

לפומלה ערך תזונתי גבוה: על פי מחקרים רבים שנערכו בנושא הפרי, התגלה כי הפרי מכיל שיעור גבוה של חומרים אנטיאוקסידנטיים, חומרים אלה מסייעים להורדת רמת הכולסטרול הרע מסוג LDL, להפחתת הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם, לרבות הורדת הסיכון להתקפי לב ולסתימות עורקים.
פומלה, כמו בני משפחתה ממשפחת ההדרים, מכילה שיעור גבוה של ויטמין C, ויש בה שיעור גבוה של אשלגן ושל מינרלים נוספים כמו מגנזיום, זרחן, נתרן, אבץ. בפרי יש ברזל, ויטמינים ממשפחת B, מעט סיבים תזונתיים והפומלה דלת שומן ובעלת ערך קלורי נמוך יחסית. ראוי לציין כי הצריכה היומית המומלצת למבוגרים של ויטמיןC הינה 60 מ”ג, ובמנת פרי פומלה של 100 גרם יש 62 מ”ג ויטמין C – כמעט פי שניים מהצריכה המומלצת לילדים קטנים. ניתן לסחוט את הפרי כדי להפיק מיץ או לשלב את הפומלה בהכנת שייקים בריאים וטעימים.

ויטמיןC נחוץ לתפקוד יעיל ותקין של כלל מערכות הגוף, והוא חשוב גם למניעת מחלות, לשמירה על העור ולתפקוד תקין של מערכת העיכול. צריכה יומית של פומלה תסייע במניעת מחלות רבות, במיוחד בעונת החורף – כאשר עלולים לסבול משפעת ומהצטננות. הפומלה מסייעת גם בהחלמה מהירה יותר ממחלות חורף וממגוון מחלות נוספות.

הפומלה ידועה כמסייעת להורדת הכולסטרול בדם, לכן דיאטנים רבים משלבים את הפרי בתזונה. לאורך השנים התפתחו דיאטות שונות על בסיס פרי הפומלה, מאחר שהוא מכיל ריכוז גבוה של מים, כ- 90%, כמו גם מינרלים רבים, ויטמינים חשובים ובמיוחד ויטמין C, ברזל, סיבים תזונתיים ועוד. דיאטה על בסיס פומלה מאפשרת להפחית במשקל ומסייעת לניקוי רעלים מהגוף.
הפרי עשיר בנוגדי חמצון המסייעים למניעת התפתחות מחלות לב וכלי דם, וכמו כן חשובים למניעת תהליך ההזדקנות הטבעי של התאים ושל הרקמות בגוף. בנוסף, צריכה יומית של הפרי מסייעת להגברת קצב חילוף החומרים, לכן הפרי מומלץ במהלך דיאטה ויכול לסייע להוריד משקל עודף.

על מנת שנוכל לשמור על פירות איכותיים ועל הוויטמינים אשר הם יסוד תזונתי חיוני לגוף האדם. עלינו לשים דגש רב על שמירת פירות בקירור ובטמפרטורה הנכונה. בניית חדרי קירור והקפאה תעשייתיים עבור שימושים מסוג זה, ייעודיים לשמירה של כמות גדולה של פירות, ויודעת בצורה אוטומטית לווסת את הטמפרטורה הרצויה בהתאם לטמפרטורה מחוץ לחדר וכך עוזרת לשמור על הפירות ולא להקפיאם ובנוסף מונעות רטיבות ולחלוח.