מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

ענבים - חיים בריאים וארוכים

ענבים סגולים וירוקים, בהירים וכהים, עם או בלי חרצנים, למאכל או ליין, או אפילו בתור צימוקים, הענבים הם פרי של חגיגות, ואחד מהפירות האהובים בעולם.

לא רק שכל אשכול ואשכול שופע בענבים, אלא שכל ענב וענב שופע בערכים תזונתיים ומתנות לבריאות שלנו.

הענבים שזורים בהיסטוריה האנושית בכלל ובפרט בהיסטוריה של העם היהודי, ותופסים מקום של כבוד לא רק בהיסטוריה ובתרבות שלנו, אלא גם בבריאות שלנו מזה הרבה מאוד זמן.

את הענבים ניתן לצרוך בצורתם הטבעית כפרי או כמיץ ענבים, או בצורה מעובדת את הסוכר הייחודי שלהם, או שמן המופק מהזרעים להם, וכמובן כצימוקי-ענבים. עם כל-כך הרבה הקשרים תרבותיים והיסטוריה, לא פלא שאת הענבים ניתן לצרוך בכל כך הרבה דרכים.

ענבים – לחיים בריאים ו…ארוכים!

אריכות חיים – פיטו-נוטריינים שונים בפירות נחשבים למעודדי חיים ארוכים, ואלו שנמצאו בענבים הם המובילים בקבוצה – בראשם הרסרבטרול (resveratrol) – פוליפנול נוגד חמצון שמעקב את תופעות ההזדקנות של הגוף. בישראל מיוצר זן ענבי המרלו העשיר ביותר ברסרבטרול, ככל הנראה העשיר ביותר בעולם.

סוכרת ורמות סוכר בדם – האינדקס הגליקמי הינו מדד לבדיקת השפעת פחמימות על כמות הסוכר בדם, מושג חשוב ומוכר לכל מי שסובל מסוכרת, לכל מי ששומר על הגזרה, ולספורטאים חובבים ומקצוענים.

למרות מתיקותם המשגעת, ענבים הם בעלי ערך גליקמי נמוך (46-59(, ומחקרים מצביעים על קשר בין צריכת מיץ ענבים ותמצית ענבים לבין רמת סוכר מאוזנת יותר בדם, רגולציה טובה יותר של אינסולין, ורגישות גבוהה יותר של האינסולין המיוצר בגוף – להשפעה מיטיבה על רמות הסוכר.

להזמנת סלסלת פירות מרשימה וטעימה כנסו לקטלוג שלנו

סוכר ענבים – או גלוקוז, היא התרכובת החשובה והעיקרית בייצור האנרגיה בגוף, ותוסף מזון פופולארי בקרב ספורטאים. הספיגה המהירה של סוכר זה בגוף מאפשרת לשריר לקבל בחזרה אנרגיה במהירות, לספוג לגוף חומרים כמו חלבון וקריאטין, ולשפר את תגובת הגוף וההתאוששות מהאימון.

ערכים תזונתיים בענבים, וענבים מעובדים

מ-100 גרם ענבים הגוף שלכם יזכה ב-18 גרם פחמימות, פחות מגרם של שומן, ומרשימה ארוכה של וויטמינים הכוללת, בין היתר – וויטמין B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, ולא פחות מ-14% מהצריכה היומית המומלצת של וויטמין K.

המינרלים החשובים בענב הם קלציום, ברזל, מגנזיום, מנגן, זרחן, פוטסיום, סודיום ואבץ.

צימוקים – צימוק הענב הוא הגרסא היבשה של הענב, ללא תכולת המים שבענב הטרי. בגלל שהם מיובשים אתם מקבלים יותר סוכרים על אותו משקל שצרכתם, והערך הגליקמי שלהם גבוה מזה של הענב הטרי, ולכן מומלץ לצרוך אותם בכמויות נמוכות יותר.

תמצית זרעי ענבים – עדיין ללא גיבוי מחקרי מלא, הטענה העיקרית היא שצריכה של שמן זרעי ענבים עוזרת במניעת מחלות לב הנובעות מכולסטרול גבוה.

שמן זרעי ענבים – לעומת תמצית זרעי הענבים, לשמן המופק מהזרעים יש יתרון בריאותי המגובה על-ידי מחקרים. שמן זה נמצא קשור לעלייה ברמת ה-HDL-C ("הכולסטרול הטוב") בדם.

אולי תרצו לדעת גם...

טיפים ודגשים לאכילת פירות וירקות לתינוקות?
כהורים לילדים, אנו רוצים את הטוב ביותר עבורם. ההשקעה בילדים הינה השקעה עצומה כאשר מטרת העל היא לגדל אותם כילדים בריאים. כאשר מדובר בבריאות, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בריאותו של הילד הוא התזונה שלו. כיום ישנה מודעות גדולה לכל סוגיית התזונה וחשיבותה, בעיקר כשמדובר בתינוקות. שלבי ההתפתחות של התינוקות מושפעים רבות מהמזון אותו הם צורכים ולכן חשוב להעניק תשומת לב מירבית לכל הפן התזונתי. אחד המזונות המומלצים והבריאים עבור…
בננה - פצצת אנרגיה צהובה
בננה (Musa) ידועה בשמה העברי מוז, היא למעשה צמח טרופי המוגדר מבחינה בוטנית כשיח אך במראה שלה היא מזכירה עץ. לבננה אין גזע כמו לעצים, אלא יש לה גבעול מעובה המורכב משכבות רבות של גלדים. הפירות גדלים באשכולות צפופים והפרי משנה את צבעו בהתאם לשלבי ההבשלה, מגוון ירוק לצבע צהוב. בתהליך ההבשלה, העמילן שבפרי מתפרק לסוכר ואז ניתן לאכול את הפרי שזכה לכינוי "פצצה של אנרגיה". כדאי לדעת כי בבננות…