מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

מתכונים מעניינים עם פירות אקזוטיים

מתכונים המכילים פירות הם שונים ומגוונים ולוקחים חלק בכל סוג של מנה או ארוחה. אפשר לבשל פירות שונים גם עם מנות בשריות, גם עם תוספות המכילות פחמימה אך כמובן שהפירות בכלל והפירות האקזוטיים בפרט יהיו הכי מתאימים במתכוני קינוחים או מנות אחרונות ייחודיות ומעניינות. ישנם אינספור מתכונים עם פירות או פירות אקזוטיים ותמיד נעים וטעים לסיים את הארוחה עם קינוח המבוסס על פרי ויש בו כדי לרענן את הפה ואת מערכת העיכול לאחר ארוחה כבדה.

אילו מתכונים מתאימים לפירות אקזוטיים?

המתכון המוכר והנפוץ ביותר של פירות אקזוטיים הוא בסלט פירות עשיר ומרענן. כל סוג של פרי יכול להיכנס אל הסלט ומתקבלת מנה צבעונית ומרשימה שלא לקוח הרבה זמן להכין אותה. סוג נוסף של מתכונים הוא עוגות שונות המכילות פירות רגילים ואקזוטיים בתוך הבלילה או בעיטור בחלק העליון של העוגה. הפירות המתאימים ביותר לעוגה כזאת הם אננס, דובדבנים או תותים. גם פירות אקזוטיים וייחודיים יתאימו וגם יוסיפו לצבעוניות של העוגה – מנגו, פפאיה ואפילו קרמבולה.

ישנם פירות אקזוטיים כמו פיטאיה, למשל, שהצורה והצבע הייחודיים שלה מתאימים במיוחד למתכונים שבהם המראה חשוב או לסידור פירות שאמור להיראות מפואר או יוקרתי. כאשר פרי אחד עגול, אחד בצורת אליפסה ואחד בצורת כוכב – אין ספק שכל מתכון שיוכל מהפירות האלה יהיה חגיגה לחך ולעיניים. שילוב של פירות רגילים עם פירות אקזוטיים הוא שילוב מנצח של ערבוב טעמים ומרקמים ואין אדם שלא יוכל לעמוד בפיתוי של מתכון המכיל סוגים כאלה של פירות.

מתכונים נפוצים נוספים עם פירות אקזוטיים

מכיוון שחלק מהפירות האקזוטיים הם מתוקים וחלקם חמוצים הרי שהם יכולים להתאים למגוון של מנות. מאכלי עדות רבים כוללים חתיכות קטנות של פירות בתוך תבשילי אורז, פסטה או קוסקוס והמתיקות או החמיצות הן התכונות המאפיינות את המנה כולה. צריך להקפיד על זמני בישול המתאימים למרקמים המיוחדים של הפירות האקזוטיים על מנת שלא להגיע למצב שהפרי אינו מבושל עד הסוף ועלול להישאר קשה בסוף הבישול.

נכתב בשיתוף פעולה עם אתר המתכונים המוביל – "מתכונים ב-10 דקות"

אולי תרצו לדעת גם...

כולנו אוהבים לאכול שסק
שסק הינו אחד הפירות המתוקים והמרעננים ביותר בתקופת האביב, רגע לפני שפירות הקיץ מבשילים ומגיעים לשיאם. בנוסף לכך, הוא מכיל ערכים תזונתיים איכותיים כמו למשל ריבוי של ויטמין A (76 מק"ג ל-100 גרם) אשר תורם לשיפור הראייה, לחיזוק המערכת החיסונית ולשמירה על מערכת העיכול. האם לאכול את השסק עם או בלי הקליפה? אחד היתרונות המרכזיים של השסק הינו היכולת לאכול אותו כפי שהוא, ללא צורך בקילוף. על פי הדעה הרווחת,…
בננה - פצצת אנרגיה צהובה
בננה (Musa) ידועה בשמה העברי מוז, היא למעשה צמח טרופי המוגדר מבחינה בוטנית כשיח אך במראה שלה היא מזכירה עץ. לבננה אין גזע כמו לעצים, אלא יש לה גבעול מעובה המורכב משכבות רבות של גלדים. הפירות גדלים באשכולות צפופים והפרי משנה את צבעו בהתאם לשלבי ההבשלה, מגוון ירוק לצבע צהוב. בתהליך ההבשלה, העמילן שבפרי מתפרק לסוכר ואז ניתן לאכול את הפרי שזכה לכינוי "פצצה של אנרגיה". כדאי לדעת כי בבננות…