מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

ליצ'י - טעים, מרענן ובריא

מיליארד סינים לא טועים, והפרי שמקורו בדרום המדינה הענקית הגיע גם לארץ, וגדל בישראל כבר משנות השלושים של המאה שעברה.

הליצ'י נאכל טרי במהלך העונה שהיא בין יולי לאוקטובר, ולאחר שהוסרה קליפתו אשר יורדת בקלות רבה, ואת הגרעין משליכים, שכן הוא מעט רעיל.

הליצ'י נחשב כמונע חמצון ולכן מעכב הזדקנות והתפתחות של מחלת הסרטן, תוך כדי שמירה על חיוניות ובריאות העור, העצמות והשיניים, והשתתפות ביצירת הרקמות הרכות של הגוף.

עם 72 מ"ג של וויטמין C למאה גרם ליצ'י, הוא אחד המובילים באספקת התצרוכת היומית המומלצת של 90 מיליגרם ביום, וזאת לצד ערכים תזונתיים רבים נוספים המסתתרים בפרי הקטן והאדמדם.

ערכים תזונתיים בליצ'י – וויטמינים:

  • וויטמין B1 (תיאמין)- וויטמין חיוני לגוף האדם, אשר אנו לא יודעים לסנתז בעצמנו ועלינו לצרוך בתזונה.
  • וויטמין B2 (ריבופלאבין) – חיוני ליצירת אנרגיה בגוף, וכמו כן לבריאות העור, הציפורניים והשיער.
  • וויטמין B3 (ניאצין) – משתתף בפירוק הסוכרים (גלוקוז) והחלבון בגוף, חיוני לייצור חומצות שומן ובעל השפעה על מע' העצבים ועל העיכול.
  • וויטמין B9 (חומצה פולית) – חומצה חיונית ליצירת תאים חדשים ולתפקוד בריא של ה-DNA, חיוני למניעת אנמיה מגלובלסטית.
  • וויטמין C (חומצה אסקורבית) – בעל השפעה על בריאות נימי הדם, העצמות, הרקמות הרכות, השיניים, מעכב את הזדקנות הגוף והתפתחות סרטן, ומונע הפיכת הכולסטרול בדם למזיק.

ערכים תזונתיים בליצ'י – מינרלים:

עם תכולת מינרלים מרשימה, הליצ'י תומך בתפקוד השרירים, הלב, המוח ומערכת העיכול, ואף תומך במניעת מחלות כמו אוסטיואפורוזיס (דלדול העצם), לחץ-דם גבוה, אנמיה ושבץ.

  • קלציום (סידן) – הכרחי לבריאות, הסידן משתתף באינספור פעולות בגוף, כולל היכולת שלנו להפעיל את השרירים בגוף.
  • זרחן – המינרל השני השכיח ביותר בגוף האדם, מפנה פסולת מהכליות ואחראי על היכולת שלנו להפעיל את השרירים. יש לו תפקידים חיוניים בבניית רקמות וב-DNA, והוא מווסת מינרלים וויטמינים אחרים בגוף.
  • ברזל – בין היתר, נושא את החמצן בתאי הדם האדומים לכל תא ותא בגוף, חיוני למניעת אנמיה.
  • מגנזיום – חיוני לתפקוד תקין של השרירים, ומחסור במגנזיום עלול להוביל למגוון תופעות לוואי – מבלבול וכאבי ראש ועד רעד שרירים בחילות ושלשולים.
  • מנגן – מסייע בבניית רקמות ולכן במניעת אוסטיאופורוזיס, דלקת פרקים, סוכרת ותסמונת קדם-וסתית.
  • אשלגן – בעל תפקיד חיוני בתפקוד הלב, ובכל השרירים הפנימיים, עם השפעה רחבה על מערכת העיכול. הוא מווסת את החומציות ומשק המים בגוף ותומך במערכת העצבים, מניעת אוסטיאופורוזיס, הורדת לחץ-דם ואפילו מניעת שבץ.

להזמנת סלסלת פירות מרשימה וטעימה כנסו לקטלוג שלנו

אולי תרצו לדעת גם...

סגולותיה של הפסיפלורה
מקורו של הפרי הוא בג'ונגלים של האמזונס, אך כיום ניתן למצוא אותו בלא מעט מדינות כולל ישראל. הפרי גדל על צמח מטפס וניתן למצוא אותו גם בלא מעט גינות בישראל. צורתו של הפרי אובלית או עגולה, וגודלו ככדור טניס שולחן ועד קצת פחות מכדור טניס שדה, צבעו סגול/צהוב כאשר תוכנו מכיל גרגירים שחורים עם נוזל צהוב/כתום. צורת האכילה המקובלת ביותר, היא חציית הפרי לשניים ואכילת תוכנו עם כפית. בשנים האחרונות…
מתכונים מעניינים עם פירות אקזוטיים
מתכונים המכילים פירות הם שונים ומגוונים ולוקחים חלק בכל סוג של מנה או ארוחה. אפשר לבשל פירות שונים גם עם מנות בשריות, גם עם תוספות המכילות פחמימה אך כמובן שהפירות בכלל והפירות האקזוטיים בפרט יהיו הכי מתאימים במתכוני קינוחים או מנות אחרונות ייחודיות ומעניינות. ישנם אינספור מתכונים עם פירות או פירות אקזוטיים ותמיד נעים וטעים לסיים את הארוחה עם קינוח המבוסס על פרי ויש בו כדי לרענן את הפה ואת…