(0)

מבחר הפירות
היומי

Gift Card

בלוג

ליצ'י - טעים, מרענן ובריא

מיליארד סינים לא טועים, והפרי שמקורו בדרום המדינה הענקית הגיע גם לארץ, וגדל בישראל כבר משנות השלושים של המאה שעברה.

הליצ'י נאכל טרי במהלך העונה שהיא בין יולי לאוקטובר, ולאחר שהוסרה קליפתו אשר יורדת בקלות רבה, ואת הגרעין משליכים, שכן הוא מעט רעיל.

הליצ'י נחשב כמונע חמצון ולכן מעכב הזדקנות והתפתחות של מחלת הסרטן, תוך כדי שמירה על חיוניות ובריאות העור, העצמות והשיניים, והשתתפות ביצירת הרקמות הרכות של הגוף.

עם 72 מ"ג של וויטמין C למאה גרם ליצ'י, הוא אחד המובילים באספקת התצרוכת היומית המומלצת של 90 מיליגרם ביום, וזאת לצד ערכים תזונתיים רבים נוספים המסתתרים בפרי הקטן והאדמדם.

ערכים תזונתיים בליצ'י – וויטמינים:

  • וויטמין B1 (תיאמין)- וויטמין חיוני לגוף האדם, אשר אנו לא יודעים לסנתז בעצמנו ועלינו לצרוך בתזונה.
  • וויטמין B2 (ריבופלאבין) – חיוני ליצירת אנרגיה בגוף, וכמו כן לבריאות העור, הציפורניים והשיער.
  • וויטמין B3 (ניאצין) – משתתף בפירוק הסוכרים (גלוקוז) והחלבון בגוף, חיוני לייצור חומצות שומן ובעל השפעה על מע' העצבים ועל העיכול.
  • וויטמין B9 (חומצה פולית) – חומצה חיונית ליצירת תאים חדשים ולתפקוד בריא של ה-DNA, חיוני למניעת אנמיה מגלובלסטית.
  • וויטמין C (חומצה אסקורבית) – בעל השפעה על בריאות נימי הדם, העצמות, הרקמות הרכות, השיניים, מעכב את הזדקנות הגוף והתפתחות סרטן, ומונע הפיכת הכולסטרול בדם למזיק.

ערכים תזונתיים בליצ'י – מינרלים:

עם תכולת מינרלים מרשימה, הליצ'י תומך בתפקוד השרירים, הלב, המוח ומערכת העיכול, ואף תומך במניעת מחלות כמו אוסטיואפורוזיס (דלדול העצם), לחץ-דם גבוה, אנמיה ושבץ.

  • קלציום (סידן) – הכרחי לבריאות, הסידן משתתף באינספור פעולות בגוף, כולל היכולת שלנו להפעיל את השרירים בגוף.
  • זרחן – המינרל השני השכיח ביותר בגוף האדם, מפנה פסולת מהכליות ואחראי על היכולת שלנו להפעיל את השרירים. יש לו תפקידים חיוניים בבניית רקמות וב-DNA, והוא מווסת מינרלים וויטמינים אחרים בגוף.
  • ברזל – בין היתר, נושא את החמצן בתאי הדם האדומים לכל תא ותא בגוף, חיוני למניעת אנמיה.
  • מגנזיום – חיוני לתפקוד תקין של השרירים, ומחסור במגנזיום עלול להוביל למגוון תופעות לוואי – מבלבול וכאבי ראש ועד רעד שרירים בחילות ושלשולים.
  • מנגן – מסייע בבניית רקמות ולכן במניעת אוסטיאופורוזיס, דלקת פרקים, סוכרת ותסמונת קדם-וסתית.
  • אשלגן – בעל תפקיד חיוני בתפקוד הלב, ובכל השרירים הפנימיים, עם השפעה רחבה על מערכת העיכול. הוא מווסת את החומציות ומשק המים בגוף ותומך במערכת העצבים, מניעת אוסטיאופורוזיס, הורדת לחץ-דם ואפילו מניעת שבץ.

להזמנת סלסלת פירות מרשימה וטעימה כנסו לקטלוג שלנו

אולי תרצו לדעת גם...

הסגולות הרבות שיש בתאנים
תאנה (Ficus Carica), אחד משבעת המינים, היא עץ נשיר ממשפחת התותיים. העץ גדל לגובה של 3-8 מטרים, והתאנים מתחילות להבשיל בתחילת הקיץ. לרוב יש 2-3 גלי הבשלה, כאשר השיא העיקרי הוא בין החודשים יולי וספטמבר. מוצאה של התאנה בקדמת אסיה, ממדינות כמו איראן, עיראק וטורקיה. לעץ יש עלים גדולים, רחבים, מעט בשרניים ומחוספסים. למעשה, תאנים הם פרי מדומה, מאחר שהאדם נוהג לאכול את התפרחת (פגה) של העץ. התאנה מופיעה במקרא,…
טיפים ודגשים לאכילת פירות וירקות לתינוקות?
כהורים לילדים, אנו רוצים את הטוב ביותר עבורם. ההשקעה בילדים הינה השקעה עצומה כאשר מטרת העל היא לגדל אותם כילדים בריאים. כאשר מדובר בבריאות, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בריאותו של הילד הוא התזונה שלו. כיום ישנה מודעות גדולה לכל סוגיית התזונה וחשיבותה, בעיקר כשמדובר בתינוקות. שלבי ההתפתחות של התינוקות מושפעים רבות מהמזון אותו הם צורכים ולכן חשוב להעניק תשומת לב מירבית לכל הפן התזונתי. אחד המזונות המומלצים והבריאים עבור…