מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

טיפים ודגשים לאכילת פירות וירקות לתינוקות?

כהורים לילדים, אנו רוצים את הטוב ביותר עבורם. ההשקעה בילדים הינה השקעה עצומה כאשר מטרת העל היא לגדל אותם כילדים בריאים. כאשר מדובר בבריאות, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בריאותו של הילד הוא התזונה שלו. כיום ישנה מודעות גדולה לכל סוגיית התזונה וחשיבותה, בעיקר כשמדובר בתינוקות. שלבי ההתפתחות של התינוקות מושפעים רבות מהמזון אותו הם צורכים ולכן חשוב להעניק תשומת לב מירבית לכל הפן התזונתי. אחד המזונות המומלצים והבריאים עבור תינוקות, עם המעבר למזון המוצק, הם הפירות. אילו פירות מומלצים עבורם?

הבננות

כאשר אנו עושים את המעבר אל המזון המוצק לתינוק שלנו, בננות ניצבות בראש ההמלצות מאחר שמדובר בפרי עשיר בפחמימות, כך שהוא מספק אנרגיה רבה, כמו גם סיבים, התורמים למערכת עיכול בריאה ותקינה. כאשר מדובר בבננה כמזון לתינוקות, חשוב לוודא כי היא בשיא הבשלות על מנת שיהיה ניתן למעוך אותה למרקם של משחה. יתרה מזאת, בשלות הבננה תבטיח עיכול קל לתינוקות. היתרון הגדול בפרי שכזה הוא אפשרות ההתניידות איתו ביציאה מהבית, שכן קליפתו מגנה עליו ואפשר להגיש אותו בקלות לתינוק גם עם היציאה מהבית, ללא צורך בשטיפה.

פירות הדר

אחד הדברים המזוהים ביותר עם פירות ההדר, הוא הנוכחות העשירה והנפלאה של ויטמין C בהם. פירות ההדר הכוללים תפוז, מנדרינה, קלמנטינה ואשכוליות, עשירים בויטמין אשר מסייע לבניית הקולגן בשרירים. כאשר מדובר בפירות הדר כמזון לתינוקות, ישנה המלצה להמתין עד גיל שנה, מאחר שהם עלולים להיות חומצתיים מדי עבורם. לאחר גיל שנה תוכלו להגיש אותם, והרי הם נחשבים כמזון על לתינוקות.

עגבניות

רבים מתייגים את העגבנייה כירק, אך העגבנייה היא פרי לכל דבר. העגבניות נפלאות לתינוקות והפיגמנט האדום שבהן מסייע למניעת מחלת הסרטן ומחלות לב. כאשר התינוקות עוברים למזון מוצק, המון פעמים מעט פסטה ברוטב עגבניות משמשת כארוחת הצהריים. כאן חשוב להדגיש כי הרטבים הקנויים גדושים בשמן, במלח ובסוכר, אך אם תכינו את רוטב העגבניות בבית מעגבניות טריות, תעניקו לתינוק את הטוב ביותר.

מעבר למזון מוצק

על מנת להבטיח את בריאות התינוק ואת השקט הנפשי שלכם, מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים המטפל בו עם המעבר למזון המוצק: קבלו ממנו המלצות אודות סוגי המזון ולגבי התדירות שיש להאכיל את התינוק בהם.

אולי תרצו לדעת גם...

אכילת פירות במהלך תקופת ההיריון ואחרי הלידה
ידוע לכל כי פירות מזינים ומעניקים לגוף מגוון עצום של יתרונות בריאותיים שונים. באותה מידה ידוע כי התיאבון של נשים בהריון הינו ייחודי וכמעט שלא ניתן לצפות אותו. אילו פירות רצוי לאכול בהריון? השפעה משמעותית על עתיד ילדינו כל פרי שנצרוך במהלך תקופת ההריון ישפיע משמעותית על העובר שלנו ועל עתידו הבריאותי. בתקופת ההריון יש לאמהות אחריות גדולה מאד בהעברת הוויטמינים המספקים לגופו של התינוק, הימנעות מצבירת מתחים, שלווה ורוגע …
הקוקטיילים שיעשו לכם את החורף הקרוב
החורף תמיד מעלה אסוציאציות על שוקו חם עם קצפת מתחת לפוך, אבל בינינו, זה מתוק ולא בריא בעליל! דווקא בחורף צריך לשתות כמה שיותר שייקים וקוקטיילים עם פירות שמחזקים את המערכת החיסונית ועוזרים לה לצלוח את תחלואי העונה הקרה בהצלחה יתרה. צר לנו, אבל שוקו טעים ככל שיהיה לא יוכל להילחם בשפעת! הנה כמה הצעות לקוקטיילים ושייקים בריאים ומפתים בעליל: קוקטייל בננה בניחוח אקזוטי קודם כל, מה אנחנו צריכים? חצי…