מגשי פירות מעוצבים
(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

דברים שמומלץ לדעת על תפוז

מלך פירות ההדר, התפוז הוא ככל הנראה הפרי הפופולרי בעולם, ולא במקרה – הוא נאה, טעים ובריא במיוחד, ואפשר לצרוך אותו בפלחים או במיץ וליהנות משפע של ערכים תזונתיים לצד טעם מעולה ורעננות ייחודית.

התפוזים הישראלים ידועים בכל העולם ואנו יכולים לקבל אותם ישר מהעץ, בטריות מקסימלית ואיכות שמשפיעה על הבריאות בצורה מיטיבה.

ערכים תזונתיים בתפוזים

רשימת הערכים התזונתיים של התפוז ארוכה ומרגשת – פרי שנותן לנו הרבה מעבר לטעם:

  • וויטמין A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, כולין, וויטמין C וויטמין E
  • מינרלים: קלציום, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן ואבץ.
  • חלבונים, תכולת מים גבוהה וסיבים תזונתיים

מעבר לאורכה של רשימת הערכים התזונתיים חשוב לציין את וויטמין C, והשפעתו על בריאות האדם.

100 גרם של תפוז טרי יכניס לגופכם לא פחות מ-64% מכמות הצריכה המומלצת היומית של וויטמין C החשוב. רבים מקשרים וויטמין C למערכת חיסון חזקה ולמניעת השפעת בחורף, אך אולי תתנו כבוד גדול יותר לוויטמין זה כשתגלו כי הוא משפיע באופן ישיר על:

  • בניית הרקמות הרכות, העצבים והעצמות שלנו
  • בריאות נימי הדם והשיניים
  • רמת הזדקנות הגוף – עם יכולות אנטי-אוקסידנטיות (נוגדות חמצון)
  • מניעת ועיכוב סרטן
  • מניעת הפיכת הכולסטרול בדם למזיק
  • ועוד..

השפעות בריאותיות של התפוזים

  • סוכרת – הערך הגליקמי הנמוך של התפוז, כלומר העובדה שהסוכר שבתפוז משתחרר לדם בצורה הדרגתית, הופך אותו לאחד מהפירות המומלצים לסוכרתיים ולנוטים לבעיות עם סוכרים בדם.
  • לחץ דם גבוה – התפוז עשיר בפלבנואידים, ואחד מהם, ההרפרידין (herperidin) התגלה כסוכן משמעותי בהורדת לחץ דם בנוסף לרמות הכולסטרול, ובמקביל לתרום להורדת הדלקתיות בגוף.

מעוניינים לשמח מישהו שחשוב לכם, הזמינו לו סלסלת פירות מעוצבת

חשוב לזכור כי החלק העשיר ביותר בחומר זה נמצא בחלקים הלבנים של התפוז, חלקים אשר מוסרים לעיתים קרובות ביחד עם הקליפה, ולא נאכלים כלל, כך שמומלץ לשקול שוב את הדרך בה אתם אוכלים את התפוז שלכם.

מחלות כלי דם כליליים -בעיות לב רבות נגרמות עקב בעיות בכלי הדם הכליליים, הצרות העורקים והצטברות "פלאק" על דפנות כלי הדם. מעבר לעצירת החמצון של הכולסטרול והפיכתו למסוכן, הרי שארגון הבריאות העולמי הוציא מסמך בוא הוא מודיע כי דיאטה עשירה בפירות הדר יעילה במניעת מחלות אלו הודות לחומצה הפולית שבפירות אלו, ובראשם התפוז הנפוץ.

הגנה מול מחלת הסרטן – מחקר ענק בן למעלה ממאתיים עמודים הנושא את הכותרת "ההשפעות הבריאותיות של פירות ההדר" מראה קשר סטטיסטי מובהק בין צריכת פירות ההדר לבין מניעת סרטן, כולל הורדה של בין 40-50% בסיכון לחלות בסרטן הוושת, סרטן הגרון וסרטן הקיבה.

אולי תרצו לדעת גם...

רוצים תות שדה, בננה ואננס בביס אחד? תאכלו קיווי!
כששואלים אנשים איזה טעם יש לקיווי הדעות חלוקות, אבל הרבה אנשים סבורים לפי כל מיני מחקרי טעם שהפרי שהוא חום מבחוץ וירוק מבפנים משלב בתוכו בו בעת בין טעמם של תות שדה, בננה ואננס. מין קוקטייל קיווי חורפי ומסעיר חושים! אתם מוזמנים לנסות להכין קוקטייל כזה בבית ולגלות בעצמכם אם מתקבל טעם זהה... לא הרבה יודעים אבל קיווי נקרא כך על שם הציפור הלאומית של ניו זילנד, שפרי הקיווי זהה…
פירות יער - בריאים, טעימים ומזינים
פירות יער גדלים ביערות ומהווים מקור מזון עשיר בוויטמינים ובנוגדי חמצון. למעשה, פירות יער הוא שם כולל למספר מינים של צמחים הניתנים למאכל, ביניהם אוכמניות, חמוציות, פטל, דומדמנית, תות עץ ותות שדה. פירות יער גדלים לרוב באזורים בעלי אקלים קריר וניתן ליהנות מהפירות שלהם לאורך חודשי הקיץ. לפירות יער טעמים שונים, חלקם מתוקים וחלקם חמצמצים. פירות יער ניתן לאכול ישירות לאחר קטיפתם מהעץ או מהשיח ואפשר גם לאכול אותם לאחר…