(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

דברים שמומלץ לדעת על תפוז

מלך פירות ההדר, התפוז הוא ככל הנראה הפרי הפופולרי בעולם, ולא במקרה – הוא נאה, טעים ובריא במיוחד, ואפשר לצרוך אותו בפלחים או במיץ וליהנות משפע של ערכים תזונתיים לצד טעם מעולה ורעננות ייחודית.

התפוזים הישראלים ידועים בכל העולם ואנו יכולים לקבל אותם ישר מהעץ, בטריות מקסימלית ואיכות שמשפיעה על הבריאות בצורה מיטיבה.

ערכים תזונתיים בתפוזים

רשימת הערכים התזונתיים של התפוז ארוכה ומרגשת – פרי שנותן לנו הרבה מעבר לטעם:

  • וויטמין A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, כולין, וויטמין C וויטמין E
  • מינרלים: קלציום, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן ואבץ.
  • חלבונים, תכולת מים גבוהה וסיבים תזונתיים

מעבר לאורכה של רשימת הערכים התזונתיים חשוב לציין את וויטמין C, והשפעתו על בריאות האדם.

100 גרם של תפוז טרי יכניס לגופכם לא פחות מ-64% מכמות הצריכה המומלצת היומית של וויטמין C החשוב. רבים מקשרים וויטמין C למערכת חיסון חזקה ולמניעת השפעת בחורף, אך אולי תתנו כבוד גדול יותר לוויטמין זה כשתגלו כי הוא משפיע באופן ישיר על:

  • בניית הרקמות הרכות, העצבים והעצמות שלנו
  • בריאות נימי הדם והשיניים
  • רמת הזדקנות הגוף – עם יכולות אנטי-אוקסידנטיות (נוגדות חמצון)
  • מניעת ועיכוב סרטן
  • מניעת הפיכת הכולסטרול בדם למזיק
  • ועוד..

השפעות בריאותיות של התפוזים

  • סוכרת – הערך הגליקמי הנמוך של התפוז, כלומר העובדה שהסוכר שבתפוז משתחרר לדם בצורה הדרגתית, הופך אותו לאחד מהפירות המומלצים לסוכרתיים ולנוטים לבעיות עם סוכרים בדם.
  • לחץ דם גבוה – התפוז עשיר בפלבנואידים, ואחד מהם, ההרפרידין (herperidin) התגלה כסוכן משמעותי בהורדת לחץ דם בנוסף לרמות הכולסטרול, ובמקביל לתרום להורדת הדלקתיות בגוף.

מעוניינים לשמח מישהו שחשוב לכם, הזמינו לו סלסלת פירות מעוצבת

חשוב לזכור כי החלק העשיר ביותר בחומר זה נמצא בחלקים הלבנים של התפוז, חלקים אשר מוסרים לעיתים קרובות ביחד עם הקליפה, ולא נאכלים כלל, כך שמומלץ לשקול שוב את הדרך בה אתם אוכלים את התפוז שלכם.

מחלות כלי דם כליליים -בעיות לב רבות נגרמות עקב בעיות בכלי הדם הכליליים, הצרות העורקים והצטברות "פלאק" על דפנות כלי הדם. מעבר לעצירת החמצון של הכולסטרול והפיכתו למסוכן, הרי שארגון הבריאות העולמי הוציא מסמך בוא הוא מודיע כי דיאטה עשירה בפירות הדר יעילה במניעת מחלות אלו הודות לחומצה הפולית שבפירות אלו, ובראשם התפוז הנפוץ.

הגנה מול מחלת הסרטן – מחקר ענק בן למעלה ממאתיים עמודים הנושא את הכותרת "ההשפעות הבריאותיות של פירות ההדר" מראה קשר סטטיסטי מובהק בין צריכת פירות ההדר לבין מניעת סרטן, כולל הורדה של בין 40-50% בסיכון לחלות בסרטן הוושת, סרטן הגרון וסרטן הקיבה.

אולי תרצו לדעת גם...

פיטאיה - זווית נוספת על הפרי
פיטאיה, פרי דרום אמריקאי, אשר נקרא גם פרי גן עדן בשל יופיו וצבעיו המרהיבים. מעבר ליופיו ומראיו הייחודי יש לו יתרונות בריאותיים רבים שכדאי לכם לדעת. הפיטאיה שייך למשפחת הקקטוסים והוא מגיע ללא קוצים וקליפתו אדומה, ורודה ואפילו צהובה לפני קילופו בדרך כלל מאוד קשה לדעת מה תגלו בפנים, יכול להיות שתמצאו בפנים פרי בצבע סגול חזק ולפעמים צבע לבן עם זרעים קטנטנים בצבע שחור. ניתן למצוא את הפרי בשווקים…
אבטיח - אדום אדום
אבטיח (Citrullus Lanatus) הוא שיח ממשפחת הדלועיים בעל פרי גדול המשמש למאכל. מוצאו של הפרי מאפריקה המשוונית וממדינות דרום אפריקה, וניתן לגדל את הצמח גם ללא השקיה בתנאי בר (בעל). לצמח יש פרחים גדולים בגוון צהוב בהיר. הפרי נחשב למאכל פופולרי ואהוב על ילדים ועל מבוגרים כאחד, וכיום ניתן לרכוש אותו במשך חודשים ארוכים, כמעט בכל העולם. משקל הפרי יכול להגיע עד 20 ק"ג, כ- 90% ממשקלו הוא מים. צבע…