(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

בננה - פצצת אנרגיה צהובה

בננה (Musa) ידועה בשמה העברי מוז, היא למעשה צמח טרופי המוגדר מבחינה בוטנית כשיח אך במראה שלה היא מזכירה עץ. לבננה אין גזע כמו לעצים, אלא יש לה גבעול מעובה המורכב משכבות רבות של גלדים. הפירות גדלים באשכולות צפופים והפרי משנה את צבעו בהתאם לשלבי ההבשלה, מגוון ירוק לצבע צהוב. בתהליך ההבשלה, העמילן שבפרי מתפרק לסוכר ואז ניתן לאכול את הפרי שזכה לכינוי "פצצה של אנרגיה".
כדאי לדעת כי בבננות יש שלושה סוגי סוכרים – גלוקוז, פרוקטוז וסוכרוז. כמו כן, הפרי עשיר בסיבים תזונתיים. לכן, השילוב בין הסוכרים לבין הסיבים התזונתיים מהווה מקור מעולה לאנרגיה שהגוף יכול לנצל במהירות, ותזונאים רבים ממליצים לספורטאים לצרוך בננות על בסיס יומיומי כדי לספק אנרגיה מהירה לגוף וכדי לשפר הישגים.

פצצת אנרגיה צהובה

מחקרים רבים שנערכו אודות בננות גילו כי הפרי הטעים והבריא עשיר בוויטמינים, במינרלים כמו אשלגן, בחומצות אמינו, בברזל ועוד. לאחרונה נערך מחקר מקיף בארה"ב שגילה כי צריכה יומית של בננות מסייעת להפחתת דיכאון קליני בגלל ריכוז גבוה של טריפטופן. למעשה, טריפטופן הוא חומצת אמינו שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו, אך זקוק לה כדי לייצר הורמונים כמו מלטונין, סרוטונין וחומרים אחרים הנחוצים להרפיית הגוף ולהפחתת בעיות כמו חרדה ודיכאון.
חשוב לדעת כי חומצת האמינו טריפטופן נמצאה יעילה במיוחד גם באיזון רמת הכולסטרול בדם ובהפחתת הכולסטרול הרע, במניעת מיגרנות ובהקטנת הסיכון לעוויתות בלב ולהתפתחות מחלות כלי דם שונות.
בננה עשירה בוויטמינים – יש בה ריכוז גבוה של ויטמין 6B שמסייע לאיזון רמות הגלוקוז בדם. הבננה יעילה במיוחד להפחתת כאבי מחזור והיא חשובה להרגעת פעילות המוח ולהרפיית הגוף. מעבר לכך, יש בפרי ריכוז גבוה של אשלגן שמסייע לפעילות תקינה של המוח ולחיזוק העצמות, מאחר שהאשלגן מונע בריחת סידן.

בננות עשירות בברזל, ולכן הן מסייעות בתהליך טבעי של הגוף לייצור המוגלובין. נהוג להמליץ על אכילת בננות לכל מי שסובל מאנמיה, מאחר שאנמיה עלולה לגרום לרמה נמוכה של המוגלובין בדם. כדאי לדעת כי בבננה יש ריכוז גבוה של אשלגן, כך שהפרי מומלץ לטיפול טבעי ויעיל בבעיות לחץ דם גבוה.

פרי הבננה עשיר גם בנוגדי חמצון שונים, לכן הבננה יעילה כתרופה טבעית נגד תהליכי הזדקנות, והרכיבים הרבים שיש בה מאזנים את רמת החומציות בקיבה ומרגיעים צרבות. בנוסף, יש בבננה סיבים תזונתיים רבים המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, לתחושת שובע הנשמרת לאורך זמן ולטיפול יעיל בבעיות כמו עצירות.

אולי תרצו לדעת גם...

פיטאיה - זווית נוספת על הפרי
פיטאיה, פרי דרום אמריקאי, אשר נקרא גם פרי גן עדן בשל יופיו וצבעיו המרהיבים. מעבר ליופיו ומראיו הייחודי יש לו יתרונות בריאותיים רבים שכדאי לכם לדעת. הפיטאיה שייך למשפחת הקקטוסים והוא מגיע ללא קוצים וקליפתו אדומה, ורודה ואפילו צהובה לפני קילופו בדרך כלל מאוד קשה לדעת מה תגלו בפנים, יכול להיות שתמצאו בפנים פרי בצבע סגול חזק ולפעמים צבע לבן עם זרעים קטנטנים בצבע שחור. ניתן למצוא את הפרי בשווקים…
אכילת פירות לפני אימון כושר ואחריו
רבים משלבים כיום דרך קבע באורח חייהם את הפעילות הגופנית, שנמצאה כמיטיבה עם הבריאות הגופנית והנפשית. כאשר מדובר באורח חיים בריא, לא ניתן להתעלם מהתזונה שהינה מרכיב הכרחי וחיוני עבור האנשים הבוחרים לאמץ אורח חיים שכזה. כאשר מדובר באימון גופני, ישנה המלצה לאכול טרם האימון ואחריו, על מנת לספק לגוף את מנות האנרגיה לו הוא זקוק, ופירות נמצאו כמזון הולם לפני האימון וגם אחריו. משמעות המזון הנכנס אל גופנו הגוף…