• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

בננה – פצצת אנרגיה צהובה

בננה (Musa) ידועה בשמה העברי מוז, היא למעשה צמח טרופי המוגדר מבחינה בוטנית כשיח אך במראה שלה היא מזכירה עץ. לבננה אין גזע כמו לעצים, אלא יש לה גבעול מעובה המורכב משכבות רבות של גלדים. הפירות גדלים באשכולות צפופים והפרי משנה את צבעו בהתאם לשלבי ההבשלה, מגוון ירוק לצבע צהוב. בתהליך ההבשלה, העמילן שבפרי מתפרק לסוכר ואז ניתן לאכול את הפרי שזכה לכינוי “פצצה של אנרגיה”.
כדאי לדעת כי בבננות יש שלושה סוגי סוכרים – גלוקוז, פרוקטוז וסוכרוז. כמו כן, הפרי עשיר בסיבים תזונתיים. לכן, השילוב בין הסוכרים לבין הסיבים התזונתיים מהווה מקור מעולה לאנרגיה שהגוף יכול לנצל במהירות, ותזונאים רבים ממליצים לספורטאים לצרוך בננות על בסיס יומיומי כדי לספק אנרגיה מהירה לגוף וכדי לשפר הישגים.

פצצת אנרגיה צהובה

מחקרים רבים שנערכו אודות בננות גילו כי הפרי הטעים והבריא עשיר בוויטמינים, במינרלים כמו אשלגן, בחומצות אמינו, בברזל ועוד. לאחרונה נערך מחקר מקיף בארה”ב שגילה כי צריכה יומית של בננות מסייעת להפחתת דיכאון קליני בגלל ריכוז גבוה של טריפטופן. למעשה, טריפטופן הוא חומצת אמינו שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו, אך זקוק לה כדי לייצר הורמונים כמו מלטונין, סרוטונין וחומרים אחרים הנחוצים להרפיית הגוף ולהפחתת בעיות כמו חרדה ודיכאון.
חשוב לדעת כי חומצת האמינו טריפטופן נמצאה יעילה במיוחד גם באיזון רמת הכולסטרול בדם ובהפחתת הכולסטרול הרע, במניעת מיגרנות ובהקטנת הסיכון לעוויתות בלב ולהתפתחות מחלות כלי דם שונות.
בננה עשירה בוויטמינים – יש בה ריכוז גבוה של ויטמין 6B שמסייע לאיזון רמות הגלוקוז בדם. הבננה יעילה במיוחד להפחתת כאבי מחזור והיא חשובה להרגעת פעילות המוח ולהרפיית הגוף. מעבר לכך, יש בפרי ריכוז גבוה של אשלגן שמסייע לפעילות תקינה של המוח ולחיזוק העצמות, מאחר שהאשלגן מונע בריחת סידן.

בננות עשירות בברזל, ולכן הן מסייעות בתהליך טבעי של הגוף לייצור המוגלובין. נהוג להמליץ על אכילת בננות לכל מי שסובל מאנמיה, מאחר שאנמיה עלולה לגרום לרמה נמוכה של המוגלובין בדם. כדאי לדעת כי בבננה יש ריכוז גבוה של אשלגן, כך שהפרי מומלץ לטיפול טבעי ויעיל בבעיות לחץ דם גבוה.

פרי הבננה עשיר גם בנוגדי חמצון שונים, לכן הבננה יעילה כתרופה טבעית נגד תהליכי הזדקנות, והרכיבים הרבים שיש בה מאזנים את רמת החומציות בקיבה ומרגיעים צרבות. בנוסף, יש בבננה סיבים תזונתיים רבים המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, לתחושת שובע הנשמרת לאורך זמן ולטיפול יעיל בבעיות כמו עצירות.