• cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

    cart 0

    סל הקניות שלך (0)

    close

    סל הקניות ריק

  • deliveryתעודת כשרות

אכילת פירות לפני אימון כושר ואחריו

רבים משלבים כיום דרך קבע באורח חייהם את הפעילות הגופנית, שנמצאה כמיטיבה עם הבריאות הגופנית והנפשית. כאשר מדובר באורח חיים בריא, לא ניתן להתעלם מהתזונה שהינה מרכיב הכרחי וחיוני עבור האנשים הבוחרים לאמץ אורח חיים שכזה. כאשר מדובר באימון גופני, ישנה המלצה לאכול טרם האימון ואחריו, על מנת לספק לגוף את מנות האנרגיה לו הוא זקוק, ופירות נמצאו כמזון הולם לפני האימון וגם אחריו.

משמעות המזון הנכנס אל גופנו

הגוף שלנו הוא מכונה, ועל מנת להפעיל את המכונה הזו עלינו להזין אותה בדלק הנכון לה – הלא הוא המזון שאנו אוכלים. איכות המזון שנכניס אל גופנו תשפיע ישירות על תפעולו, ועל כן ישנה חשיבות יוצאת דופן לטיב המזון. בעת שנחסיר מהגוף או שנמנע ממנו מזון איכותי, הרי שתפקודו עלול להיפגע. חשיבות המזון עולה עוד יותר כאשר מדובר באלו המבצעים פעילות גופנית – אז הגוף זקוק לאנרגיה שהוא פלט.

מה אוכלים לפני האימון?

על מנת לתדלק את הגוף באנרגיה החיונית לו על מנת לבצע אימון גופני יעיל, ההמלצה היא לאכול מנת פחמימה טרם האימון. לא מעטים אלו אשר נוטים לדמיין מנת לחם או פסטה כאשר מדובר בפחמימות, אך חשוב להבין את חשיבותן. הפחמימות מופיעות במזון בדמות סוכרים, עמילנים וסיבים תזונתיים שונים. כלומר, גם בפירות ישנן פחמימות והן אלו המומלצות טרם האימון הגופני. תוכלו לבחור פירות עם ריכוז נאה של סוכר כדוגמת אבטיח, ענבים, בננה, תפוז, תפוח או אגס.

מה אוכלים אחרי האימון?

אחרי אימון כושר, אנו מוצאים את עצמנו מעט חלשים, והסיבה לכך היא הוצאת האנרגיה הרבה שהשקענו במהלך האימון הגופני. על מנת להשיב את האנרגיה בחזרה אל גופנו, עלינו לאכול בהדרגה עם תום האימון. המזון שנאכל לאחר האימון הינו חשוב ביותר, מאחר שהוא נחשב כאחראי על בניית השרירים. עם סיום האימון, תוכלו לשלב מנת פרי שתסייע לכם לקבל את האנרגיה בחזרה אל גופכם. חשוב לציין, כי על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות, עליכם להסתייע במאמן הכושר איתו תוכלו לבנות תכנית אימונים ותפריט נכון, אשר יהלום את דרישותיכם ואת הציפייה שלכם מהאימון.